fiets trapt door

  • Thijs Hulisz

    Mijn batavus trapt wanneer ik veel kracht zet door. De ketting schiet als het ware door. Het zijn niet de tandwielen want die zijn goed. Wat zou het kunnen zijn. De ketting is trouwens ook in orde.

    Vriendelijke groet

  • De Fietsenmaker

    als je tandwielen verder goed zijn bestaat er een kans dat je versnellingsnaaf defect is.

    ik weet niet wat voor naaf je in je fiets hebt zitten maar meestal is dit goed te repareren.

  • Pieter

    wat voor soort fiets is het? remtype, versnellingen?

  • Thijs Hulisz

    Het is een batavus

    semi sportfiets / tourfiets

    21 versnellingen

    remblokjes

    Het is alleen met heel hard doortrappen. Dan schiet die door.

  • Pieter

    derailleursysteem dus: versleten ketting (plus tandwielset achter)

  • Thijs Hulisz

    Bedankt voor de info.

  • Nic.

    Kan dit zich ook voordoen, ‘n half jaar nadat ’n heel nieuw wiel is geplaatst, om hetzelfde euvel te verhelpen?

  • kim

    ja zeer zeker daarbij zijn de oude tandwielen overgetzet en dus hergebruikt.

    enige oplossing om dit probleem op te lossen is vervangen van achter tandwielen(cassette of pion)en de ketting.mvg

  • arjo

    Ik zit met een soort zelfde probleem. alleen mij fiets trapt helemaal door ook als ik zacht fiets. dit is gebeurd nadat mijn snelbinders tussen mijn achterband vast kwamen te zitten en ik deze heb verbrand. ik heb gelezen dat de smering tussen mijn naafversnelling en mijn kogellager gesmolten kan zijn. Als iemand een idee heb om dit probleem te verhelpelen zonder gebruik te maken van de fietsenwinkel zal ik dat graag van u horen.

    MVG. DHR Arjo de Boer

  • Bas

    Anonymous

    Mijn batavus trapt wanneer ik veel kracht zet door. De ketting schiet als het ware door. Het zijn niet de tandwielen want die zijn goed. Wat zou het kunnen zijn. De ketting is trouwens ook in orde.

    Vriendelijke groet

    beste Anonymous

    heb je een naafversnelling?

    _*bwander*_