Fietskeuze

  • Annelies

    Hallo allemaal,

    ik sta op het punt om een nieuwe fiets te kopen, een stadsfiets. Zal deze meer gebruiken om fietsroutes van zo'n 50 tot 80 km te rijden. Daarnaast uiteraard ook om snel ff op en neer in de omgeving te rijden.

    Nu was ik me zelf al een beetje aan het verdiepen in fietsen, en zelf komt mijn voorkeur uit voor een Gazelle of een Giant. Ik heb zelf geen ervaringen met beide merken, kan iemand mij misschien informeren of beide goede merken zijn? Of hebben jullie een ander merk in gedachte welke ook zeer goed is?

    Van de Gazelle heb ik het type Chamonix Excellent op het oog, en van de Giant de Cosmo CS1 GTS. Iemand ervaringen met beide of 1 van beide types? En kunnen jullie misschien vertellen of jullie tevreden zijn en wat evt. de plus- en minpunten zijn?

    Alvast bedankt voor jullie adviezen!

  • ivothevissen

    als ik jou was zou ik voor die afstanden een hybride fiets kopen, dus 1tje met derailleur versnellingen. dat loopt lichter.

    wat betreft de merken, die zijn prima. heb zelf een gazelle. van Giant hoor ik ook vaker dat die lichter lopen over het algemeen dan de gazelle, maar dat heeft dus ook met meerdere factoren te maken, waaronder het versnellingsysteem, wel of geen open kettingkast etc.. maar met een hybride van een van de twee merken zit je wel goed denk ik.

    als je dan toch een stadsfiets wilt, kan ik je de gazelle eclips 2011 wel aanraden (fiets van het jaar) heb ik zelf ook… :)

  • Sjef Schellings

    Annelies Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo allemaal,

    >

    > ik sta op het punt om een nieuwe fiets te kopen,

    > een stadsfiets. Zal deze meer gebruiken om

    > fietsroutes van zo'n 50 tot 80 km te rijden.

    daarvoor heb je de verkeerde fietsen op het oog. Je wilt over die 80km toch geen 51/2 uur doen?

    Kies een hybride: Stevens Primera Lite Lady

    > Daarnaast uiteraard ook om snel ff op en neer in

    > de omgeving te rijden.

    snel en plaats voor boodschappen: Stevens Primera Lite Lady

    >

    > een Gazelle of een Giant. Ik heb zelf geen

    > ervaringen met beide merken, kan iemand mij

    > misschien informeren of beide goede merken zijn?

    Gazelle is niet meer wat het was en Giant heeft heel veel modellen en een goede kwaliteit.

    > Of hebben jullie een ander merk in gedachte welke

    > ook zeer goed is?

    Stevens

    >

    > Van de Gazelle heb ik het type Chamonix Excellent

    > op het oog, en van de Giant de Cosmo CS1 GTS.

    Op dergelijke fietsen kan men niet de houding aannemen waardoor de bovenbenen kracht kunnen leveren. Fietsen zijn te hoog en ook nog veel te zwaar. Nogmaals een sport-hybride heb je nodig!

    Om bovenbeen spieren te spannen moet men 30 - 45 graden voorover buigen. (de spieren zijn vastgehecht aan bekken en ruggegraat, vandaar…) Probeer maar uit. Het lichaam liegt niet.

  • Bas

    ik zou voor gazelle gaan

    _*bwander*_