Het nieuwe Forum van de fiets.startpagina.nl in gebruik

• Evertv

Vanaf 22 september 2014 kan elke bezoeker van het nieuwe forum gebruik maken. Welkom!

Evert

• adriaan.1952

Na 800 km gereden te hebben op mijn Sundvall Sintra braken er twee spaken in het achterwiel spontaan af. Dit is gerepareerd onder garantie door van Cranenbroek in Dongen. Echter nog geen 100 km na deze reparatie  brak er weer een spaak in het achterwiel. Dit kan weer door VCB gerepareerd worden maar ik vertrouw de kwaliteit van de spaken niet. Er kunnen door VCB geen betere spaken gemonteerd worden ook als je dit wil bijbetalen. Aangezien ik onder de huidige omstandigheden zo niet op deze fiets durf te rijden en het mij een vrije dag en 140 km aan benzine kost om naar Dongen te rijden, heb ik de fiets nu bij de lokale fietsenmaker gebracht. Voor en achterwiel worden nu omgespaakt.  Het gaat voorlopig geschat zo'n 160,- euro kosten. Hou hier dus rekening mee als je dit merk fiets aanschaft.

• adriaan.1952

Inmiddels is mijn Sundvall Sintra voorzien van nieuwe spaken. De flensen van de achternaaf zijn te smal voor de gebruikte spaken waardoor ze mede door de te grote spanning en slechte kwaliteit staal kromtrekken en afbreken. De echte fietsenmaker bij ons in het dorp heeft bij de nieuwe spaken opvulringetjes en spaakkop beschermringetjes geplaatst. Gisteren weer een grote fietstocht gemaakt met een gerust gevoel. Totale kosten waren 150,- euro. Als je zo'n fiets koop, gelijk de wielen laten overspaken.

• adriaan.1952

Vandaag weer eens de batterijen van mijn Sundvall Sintra koplamp vervangen. Wat een crime is dit. Speciale lange dunne sterschroevendraaier gekocht om langs het balhoofd bij de schroefjes te komen. Een schroefje is tussen de tuintegels gevallen dus een andere moeten zoeken in de schuur. Na 3000 km loopt de kracht van de motor terug en gaat steeds meer herrie maken. Achterrem (rollerbreak) remt nagenoeg niet en bij nat weer piept de voorrem dat het een lieve lust is.

Tot de volgende update.