--------- || Rotterdam-Den Haag || ---

  • Paul

    hoi,

    Weet iemand of er een fietsroute is tussen Den Haag CS en Rotterdam CS?

    Zoja, waar kan ik een soort kaart of routebeschrijving downloaden, site-tips zijn ook goed.

    alvast bedankt,

    Paul

  • pieter

    hoi Paul,

    Ik woonde vroeger in Den Haag en fietste nogal eens van daar naar Rotterdam. Opvallend daarbij was dat ik geen twee keer de zelfde route gefietst heb. Ik vind dat niet zo erg, ik hou wel van afwisseling. De route ging altijd door Delft, maar tegenwoordig kan het ook langs de Delftse Hout en Delfgauw en dan langs de A13

    Aardiger is een route via De Zweth bij de TU wijk of via Abtswoude, landelijk maar dat is om voor Rdam CS dan kom je eerst door Schiedam. In Den Haag kun je het best om het Rijswijkseplein en over de Rijswijkseweg (daar staat mijn ouderlijk huis) naar Rijswijk (Haagweg) en vóór de Hoornbrug langs de Vliet (Rijn Schiekanaal) over het Jaagpad naar het Calvébruggetje. Over de Hoornbrug kan ook. Daar heb je de keus: of via de A13 of via één van de twee andere routes. Vele wegen leiden naar Rotterdam. Door Delft heen kun je alle kanten op. Als Rotterdam er niet op staat dan de TU wijk volgen.

  • Paul

    Hoi Peter,

    Bedankt voor je reactie. Ik ga het zondag proberen. Maar hoelang duurt het ongeveer? Zijn he allemaal fietspaden of moet ik op snelweg gaan fietsen?

  • pieter

    Hoi Paul,

    Afhankelijk van je fiets snelheid kun je er 1 a 2 uur over doen. De afstand zit ergens rond de 25 km. Als je langs de A 13 fietst gaat het nog het snelst. Je fietst dan over een parallelweg naast de snelweg: veel herrie maar weinig autoverkeer. Als het goed is, ligt er tegenwoordig ook een fietspad langs Ypenburg, dat was er voorheen niet. Er mogen wel auto's op. In Delft kan het even zoeken zijn. Als ik het goed heb staat het bewegwijzerd. Je komt in Rotterdam uit bij het Kleinpolderplein. Daar hou je Centrum aan, het CS ligt heel dicht bij het centrum.

    Als je langs De Zweth wilt ga je door de TU wijk en over de Rotterdamseweg. Dan fiets je langs de Schie. Iets langer maar wel leuk. De route door Abtswoude is lekker landelijk, maar wel nog iets langer. Dat gaat via Delft-Zuid.

    In de omgekeerde richting vind ik het zelf altijd moeilijk een andere route te vinden dan die langs de A 13, maar dat zal wel komen omdat ik een Hagenaar ben en geen Rotterdammer. Die weten in Rotterdam beter de weg. Dan volg ik gewoon de borden naar Den Haag.

    Goede reis!

    Pieter