Goedkope fietsenzaken

  • Leon Ponjee

    Ik ben van plan een Batavus Staccato of een Gazelle Davos te kopen. Alleen zoek ik een zeer goedkope fietsenzaak. Ik had Bikemotion in gedachte, heeft iemand hier ervaring mee? Mammoet in Den Haag staat in de Goude Gids als de beste en de goedkoopste, heeft iemand hier ervaring.

    Laat het me weten!

  • Ryan

    Hoi,

    Mammoet is inderdaad wel een goedkope winkel al heb ik de ervaring dat je snel minder krijgt als je belooft wordt. Ik betwijfel alleen of je er batavus en gazelle kan kopen. Deze merken heb ik ook nog nooit ergens onder de folderprijs zien staan, behalve als overjarig model. Mammoet's eigen merk is trouwens wel goed getest en ook goedkoop.

    Ryan

  • Karin

    Toevallig ga ik vanavond naar Mammoet in Den Haag. Ik was aanvankelijk op zoek naar een Gazelle Orange, maar die zijn inderdaad overal rond de 1600 gulden. Er wordt vaak gezegd merk ik dat je de naam van Gazelle betaalt terwijl andere merken vaak even degelijk zijn maar wel goedkoper. Wat je ook kunt doen is via MiepKniep op internet een zoekopdracht geven. Zij gaan dan voor jou zoeken waar in Nederland (kan dus ook in Groningen zijn) de fiets het goedkoopst is. Heb ik gedaan met de Gazelle. Is normaal 1649 gulden, zij vonden er een rijklaar voor 1399 gulden. Toch een aardig verschil. Ik moest hem alleen zelf ophalen en wist niet of ik mijn oude fiets nog kon inruilen.

    Succes!

  • Ron

    Ja,Ja,

    Er zijn te veel mensen die zinloos op koopjes jagen en ook nog trappen in geld-terug-acties en waanzinnige inruilacties.

    Wees wijs en koop je fiets gewoon bij de winkel bij je in de buurt.

    Hou je aan je budget, laat je niet verleiden door praatjesmakers en koop de beste fiets voor je geld.

    In plaats van bijvoorbeeld een Orange, kun je ook het daaronder gestelde model kiezen of een fiets van een ander merk.

    Goedkoop is duurkoop.

    Wanneer je stad en land afgaat voor de laagste prijs heb je een probleem wanneer je je fiets moet laten repareren of fouten in de afmontage, wat nogal eens voorkomt bij prijsstunters, moet laten verbeteren, om over garantieafhandeling maar te zwijgen.

    Bouw een relatie op met de fietsenmaker uit de omgeving.

    Het loont echt.

    Geloof niet in al die advertenties, stap gewoon een paar fietsenwinkels binnen.

    Succes.