Hallo John,
Kijk eens op de site van Bikkel, www.bikkelbikes.com. Bikkel??? hoor ik je denken, nooit van gehoord!!!
Bij de ANWB fietstests van de afgelopen jaren werden verschillende typen van dit kleine merk uit het zuiden des lands uitstekend beoordeeld en de prijzen zijn, vergeleken met de zgn A-merken, zeer aantrekkelijk.
De medewerking van de fabriek (er was geen dealer bij mij in de regio) formidabel! Uitnodiging voor 2 personen voor Bike Motion+ in Utrecht om alle nieuwe modellen te bekijken.
Levering werd perfect geregeld via een grote rijwielzaak in Den Haag, waar men tusen haakjes na de consumenten-adviesprijs en de kwaliteit van de fietsen gezien te hebben dus nu Bikkel dealer is.
Ik rijd nu ruim een half jaar op het type Berghem (f 1300,=), mijn echtgenote op de Eerghem (f 1130,=) beiden naar volle tevredenheid, o.a. tijdens een fietsvakantie in de Ardennen.
Overigens nog een opmerking bij de reactie van Ingrid Koomen: een open kettingsysteem (derailleur) behoeft normaal gesproken niet vaker dan 2 x per jaar onderhoud en fietst beduidend lichter dan een versnellingsnaaf .
Succes gewenst bij het maken van je keuze.