Welke fiets?

  • john

    Wie kan mij helpen bij de keuze van een fiets?

    Ik heb hem nodig voor naar mijn werk te fietsen, en 4X per week 25km te rijden,

    Prijs zo rond de 1000.- tot 1300.-

    ikzelf zat te denken aan een outdoor-hybride fiets.

    Wie helpt mij met een keuze maken?

    Alvast bedankt,

    Groeten John

  • ingrid koomen

    Hoi John,

    ben zelf ook op zoek naar een fiets. Als ik jou was zal ik geen fiets nemen met een open kettingkast. Deze moet je regelmatig (zo'n 1 keer per maand)schoonmaken. Of je moet een poetser zijn. :-)

    Je kunt het beste een kruising nemen tussen een stadsfiets en een sportieve fiets. Deze zijn errug licht, met een gesloten kettingkast en zo'n 3 a 7 versnellingen. Afhankelijk van het model.

    Succes. groetjes ingrid

  • Dick Schuurman

    Hallo John,

    Kijk eens op de site van Bikkel, www.bikkelbikes.com. Bikkel??? hoor ik je denken, nooit van gehoord!!!

    Bij de ANWB fietstests van de afgelopen jaren werden verschillende typen van dit kleine merk uit het zuiden des lands uitstekend beoordeeld en de prijzen zijn, vergeleken met de zgn A-merken, zeer aantrekkelijk.

    De medewerking van de fabriek (er was geen dealer bij mij in de regio) formidabel! Uitnodiging voor 2 personen voor Bike Motion+ in Utrecht om alle nieuwe modellen te bekijken.

    Levering werd perfect geregeld via een grote rijwielzaak in Den Haag, waar men tusen haakjes na de consumenten-adviesprijs en de kwaliteit van de fietsen gezien te hebben dus nu Bikkel dealer is.

    Ik rijd nu ruim een half jaar op het type Berghem (f 1300,=), mijn echtgenote op de Eerghem (f 1130,=) beiden naar volle tevredenheid, o.a. tijdens een fietsvakantie in de Ardennen.

    Overigens nog een opmerking bij de reactie van Ingrid Koomen: een open kettingsysteem (derailleur) behoeft normaal gesproken niet vaker dan 2 x per jaar onderhoud en fietst beduidend lichter dan een versnellingsnaaf .

    Succes gewenst bij het maken van je keuze.

  • Arthur van Bommel

    Wat ik heb gedaan, en misschien vind jij dat ook een aardig idee, is eens bij een goede fietsenzaak kijken naar een gebruikte fiets. Zo rijd ik nu op een Koga Miyata Forest, die ik goed opgeknapt kon kopen voor de halve prijs (rond het bedrag dat jij uit wil geven). En dat “goed onderhouden” is niet eens zo nodig als je er bv zelf een nieuwe ketting, banden enz. om kunt leggen, als je daar zin in hebt. Ik ben wel met Schuurman eens dat een derailleur prettig fietst; als je heen en weer naar je werk fietst heb je toch ongeveer 50% wind tegen.

  • Frank

    Ik zelf ben begonnen op een racefietsmet tubes; weinig weerstand derhalve MAAR …. als je een lekke band hebt dan nieuwe kopen e dat mag dan snel wat gaan kosten.

    4 jaar geleden een nieuwe fiets gekocht. Een hybride die circa 1000 gulden was. D`r zat niet veel op.

    Spatborden erbij, knipperlichten, slot en voor 110 gulden was het een keurige fiets Het was een Giant 1200X (En die zijn er dus niet meer, wel een vervolg voorzover ik weet). Het is een soort outdoor-hybride.

    Ik fiets er nu nagenoeg elke werkdag circa 40 km mee en heb heel veel plezier daaraan.

    Overigens: Ben je ook voorbereid op regen en kou. Ik kan je daar nog wat tips over geven. indien gewenst kun je me mailen

    Succes.

    Frank Wijffels