Leren fietsen

  • Heinz Geurts

    Mijn zoon van drie wil graag zonder zijwieltjes gaan fietsen. Dit is geen probleem, echter ik moet nogal diep bukken om hem te steunen en dat duurt dus niet lang. Ik heb enige maanden geleden in het AD gelezen over een steun die op de bagagedrager gemonteerd kan worden, die op een goede hoogte af te stellen is. Hierdoor is het voor mij en mijn zoon een stuk prettiger om het fietsen onder de knie te krijgen.

    Wie kan mijn helpen aan zo'n steun of adres waar dat te koop is. In de buurt van Den Haag het liefst.

  • Frank

    Dit antwoord gaat niet over die gevraagde bagagedrager maar wel over leren fietsen.

    Toen mijn twee kinderen er aan toe waren heb ik ze het geleerd op een “simpele”manier. n.l. op het gras.

    Eerst beginnen met ernaast te blijven lopen; al doende zal het beter gaan en hoef je er steeds minder bij te blijven; op een gegeven moment dan de stoep op en er achterblijven lopen. Het zal vrij snel gaan, zul je merken. De straat is dan natuurlijk wel weer goed opletten want dan zul je zelf mee gaan fietsen

    Vooral het begin is natuurlijk belangrijk. Het is vallen en opstaan;

    En daar ligt nu mijn geheim: Oefenen op het gras maakt dat vallen meestal geen pijn doet en ook dat ze al gelijk goed op moeten letten omdat het allemaal wat zwaarder gaat, hetgeen later alleen maar ten goede komt

    Zo een (mischien) ietwat lang verhaal maar ik heb wel wat ervaring want ik heb het meerdere kinderen op deze manier geleerd.

    Succes en laat eens weten hoe het is gegaan.

    Frank Wijffels