Hallo,
Na jaren gereden te hebben met een Giant Expedition was ik dit jaar aan een nieuwe toe. echter de nieuwe Giant expedition met 26" wielen wil ik niet, te veel een fiets die voor extreme omstandigheden gebouwd is. Ik gebruik de randonneur vooral om tochten door Europa te maken.
Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Cylce point in Den Bosch waar ik een zgd kale hybride heb gekocht, een Cannondale H500, prijs 1859 gulden. Ik heb deze fiets vervolgens “aangekleed”met een voor- en een achterdrager en bevestiging gemaakt voor afneembare spatborden. Vervolgens heb ik er een vlinderstuur op gezet, gekocht bij Halfords voor ca 30 gulden.
Het voordeel hiervan is dat je een goedkope fiets hebt, die je zelf naar wens opbouwt. Ik heb er bijvoorbeeld geen verlichting op gebouwd: deze gebruik je toch nooit op een fietstocht (althans dat is mijn persoonlijke ervaring).
Met deze fiets ben ik van uit Nederland naar de pyreneeen gereden. De Cannondale bleek een geweldige fiets te zijn, heerlijk licht lopend en zeer comfortabel. Ik kan je aanraden eens bij Cycle point binnen te lopen en deze fiets eens te bekijken. Cycle point heeft mijn fiets “getuned”voor weinig geld: een iets andere schakelaar, een iets andere voorderailleur (vraag naar Joris).
Veel succes met het zoeken naar een goede randonneur.