Nieuwe Voorvering: HELP!

• Junior

Hallo,

Ik heb een Giant Warp DS-3 van 2000. Ik vind de voorvering echt kl*te, en ben van plan nieuwe te kopen..

Welke en wat moet ik hebben, kunnen jullie me helpen?

Vr. Gr. Junior

• MiketheBike

He Junior,

Je kan in theorie alle soorten veringen er in plaatsen, alleen of het bij de geometrie past is een tweede. En je hebt gelijk qua voorvork, een Suntour is niet zo'n bestel vork voor regelmatig mtb werk.

Kies in elk geval voor een Rond, Manitou of een Rock Shox, maar laat je wel voorlichten door je fietsen speciaalzaak over de lengte van de vork ivm je geometrie.

En het helpt vast als je je afvraagt hoeveel veerweg je wilt hebben, 6/8/10 centimeter.

Suc6

MiketheBike

• Junior

Dankje, maar dat is juist m'n probleem. Mijn fietsen speciaal zaak doet weinig aan mountainbikes, en dus kan ik niet testen en voelen hoeveel MM veerweg ik zou willen hebben.

Dan nog een vraag, Weet jij wat Hydraulische schijfremmen voor een WARP DS3 kost?

Groeten Junior

• Junior

Nog even een vraagje,

Ik heb deze voorvork gevonden:

Mizuno Alpe d'Huez voorvork, full carbon, 1 inch ahead

—–

Zou die op een Warp passen?

Groeten Junior

• MiketheBike

He Junior,

Die Mizuno is een goede vork voor op je racefiets, dit is een full carbon met ahead en heeft wel wat flex maar geeft geen 60-80 mm veerweg.

En ten tweede staat het een beetje raar.

Kies nogmaals voor een Manitou, Rond of een Rock Shox en ga daarvoor dan naar een andere plaats om dit uit te proberen of te zoeken wat in je budget past.

Reken op minimaal 700 gulden voor een redelijke knappe vork.

En over je hydraulische remmen, zijn je naven hiervoor geschikt. Ik kan er niets over vinden in de specificaties van de Warp. Dus ik denk dat je dan beter een setje Magura HS33 kunt kopen want deze remmen ook supergoed. Want de ombouw van gewonen naven naar discnaven is in totaal duurder dan je gehele fiets.

Suc6

MiketheBike

TIp: lees de volgende bladen maar een door: Fiets, Mountainibike plus magazine, Bike (Duits), Mountainbike (Duits) enz…

• de fietsendokter

hallo junior.als je zelf je voorvork kunt monteren kun je een rond gaan kijken voor een overjarige of kort gebruikte vork.dit scheelt vaak erg veel en als de buis tekort is kun je bij de duurdere modellen altijd een niewe stembuis kopen.waarom deze tip:omdat je een betrekkelijk goedkope fiets hebt zal je als je hem ooit weer verkoopt of inruilt er wienig of niets meer voor krijgen ondanks dat het jouw misschien wel tussen de 700 en 900 gulden heeft gekost voor aanschaf en montage.

indien je veel fietst dan raad ik mensen altijd aan om goed te overwegen of ze achtervering echt nodig vinden en om anders een fiets te kopen met een goede voorvork en een complete goede shimano groep als je een fiets vindt die als nieuw al deze elementen bevat kun je je in de toekomst een hoop geld en ellende besparen.