fietsroute door Engeland gezocht

• Jan

Gezocht: een fietsroute van kust tot kust in Engeland. Doel is om -onderweg naar Ierland- Engeland door te steken. De route moet daarom beginnen in Harwich of Hull en aan de andere kant van het eiland aansluiten op bootovertocht naar Ierland.

Wie heeft tip?

Dank!

Jan

• Pieter

Hoi Jan,

In de meeste gevallen zit er niks anders op dan de hoofdwegen aan te houden omdat voor fietsers erg weinig is geregeld in Engeland. Die hoofdwegen zijn geen pretje, omdat automobilisten je, zeker op tweebaanswegen, liever geen ruimte geven. Ze zijn tegenwoordig weinig tolerant tegenover fietsers. Ze vinden je alleen maar in de weg zitten. ALS er al een fietspad is staan er auto's geparkeerd. Tip: de Cotswolds moet een heel mooi gebied zijn. Dat ligt wel op de route.

• Roelof

Hoi Jan,

Verschillende keren heb ik in Engeland gefietst, maar volgens mij is Pieter een grote pessimist. Juist in Engeland heb je vele kleine weggetjes waar bijna geen autoverkeer te bekennen valt. Een route die jij vraagt ken ik niet direct, maar je zou is kunnen kijken op de website van sustrans ( www.sustrans.org.uk/ )

of op de website van de britse fietsclub ctc ( www.ctc.org.uk/ ). Bovendien is men op dit moment aan de overkant van de Noordzee bezig allerlei doorgaande fietsverbindingen te verbeteren. Ik weet niet of je een Op pad abonnee bent maar nog niet zolang geleden heeft daarin ook een interessant artikel gestaan over een route in Engelanf van Oost- naar de Westkust die eindigt in een van de veerhavens in Wales waar je kunt oversteken naar Ierland. en als je wat minder tijd hebt kun je altijd nog de trein nemen dwars door Engeland kijk hiervoor op de website van de Engelse spoorwegen.

Veel succes,

Roelof

Pieter schreef:

>

> Hoi Jan,

>

> In de meeste gevallen zit er niks anders op dan de hoofdwegen

> aan te houden omdat voor fietsers erg weinig is geregeld in

> Engeland. Die hoofdwegen zijn geen pretje, omdat

> automobilisten je, zeker op tweebaanswegen, liever geen

> ruimte geven. Ze zijn tegenwoordig weinig tolerant tegenover

> fietsers. Ze vinden je alleen maar in de weg zitten. ALS er

> al een fietspad is staan er auto's geparkeerd. Tip: de

> Cotswolds moet een heel mooi gebied zijn. Dat ligt wel op de

> route.

• Frank

Er zijn kaartjes met informatie en als ik het goed heb dan zijn ze ook bewegwijzerd die heten Coast 2 coast.(dacht ik)

Ik weet zeker dat ze bestaan want ik heb ze op de reisafdeling gezien bij boekhandel Donner in Rotterdam

Vraag maar om de afd reisinformatie op tel. nr. 010-4132070