vraag over Look-pedalen

• cas

Ik heb sinds een week een nieuwe race-fiets met (voor het eerst) Look pedalen. Achterop elk pedaal zit een instelknop met een schaal met een + en een -. Het lijkt of ik daarmee de spanning van een veer in kan stellen, maar wat is het effekt ? Een klein proefje bracht me niet verder, ik voel geen verschil bij het uit de pedalen klikken (wat ik wel verwachtte). Wie kan me helpen ?

• mudbiker

dit is voor de veerspaning,als je rustig fietst en je moet regelmatig je schoen uitklikken dan kan je het beste naar de - draaien ,de + stand is er voor in de koers of als je gaat klimmen,je kan ook trekken aan je pedalen dus met de ene voet naar beneden duwen en met de andere omhoog trekken en dan is het wel prettig als je voet blijft zitten.

je hoeft niet bang te zijn dat je je voet niet meer los krijgt ook niet als je valt en ik fiets al met look pedalen zo lang er look pedalen zijn,en het is echt geweldig.

en ben je al gevalen

bij het stoplicht omdat je je voet niet er uitdraait???

• MiketheBike

Ik sluit me totaal aan bij mudbiker

Bike you later

MiketheBike

don't forget to visit www.mountainbikepagina.nl/prikbord

• cas

Bedankt voor de heldere uitleg. Ik heb alleen niet het gevoel dat ik een verschil voel. Zal wel aan mij liggen.

En ja, ik ben al een paar keer bijna op mijn snuit gegaan. Niet zo gek als je enige ervaringen met dit soort dingen bestaat uit ouwerwetse toeclips en dan ook nog eens >10 jaar terug voor het laatst.

Gelukkig heb ik door snelle reddingsakties het vallen nog kunnen verhinderen.

Wat ik ook lastig vind is dat het zadel veel hoger staat dan ik gewend was. Ik kom maar nauwelijks met een voetje bij de grond.

Verder went het allemaal erg snel.

Bike ze!