wat behoorlijk gekraak

• Oscar

hey almaal,

Ik heb een Giant ATX 830.

En daar heb ik een probleem mee:als ik de versneling boven de 4 heb staan en ik zet kracht(niet zo gek veel) op de trappers dan schiet hij door.

En laatst fietste ik gewoon op de stoep niet zo hard,en opeens deed ie niet meer!!

Als ik aan de trappers draaide beworgen de tandwielen wel,maar het wiel niet.

En ff later deed ie het weer.

En hij komt moelijk in zijn versneling,dat duurd heel lang.

Is dit gewoon afstelen of is er iets goed mis?

De fiets is nog geen jaar oud(ong.6/7 maanden)

Wie weet wat er aan de hand is???

Alvast bedankt voor de reactie!!!!!!!!!!!

Groeten,

Oscar

• MiketheBike

Laat deze lekker voor een beurtje (garantie) door je fietsenzaak nakijken.

Ook je fiets heeft liefde en aandacht nodig, smering, poetsen, wassen en waxen.

Dus voor lekker lang plezier voor 2, ga naar de dealer (fietsenzaak).

Dag Oscar

MiketheBike

• de fietsendokter

hallo oscar

uit het probleem wat je geeft kan ik aan 2 oorzaken denken als je tandwielblok draait maar jouw wiel blijft stilstaan is het mogelijk dat de body van jouw naaf stuk is dit is het gedeelte waar de cassette op gemonteerd is of een tweede optie is dat doordat je misschien vaak op dezelfde tandwielen fietst de kleinere wel goed zijn ingelopen op de ketting en de groteren in verhouding tot de kleine tandwielen nog niet ingesleten zijn in geval 1 vervang de body en in twee de ketting en tandwielen.

nog een tip:giant is een fiets met een scherpe prijs kwaliteit-verhouding maar hierdoor monteren zij veel shimano imitatie delen o.a de naven remmen en nog erger zeer slechte kwaliteit ketting en tandwielen,soms hopeloos en vraag maar aan bepaalde fietsemakers deze combinaties zijn als nieuw al slecht af te stellen maar als het een paar maand gebruikt is dan word het helemaal een drama.ben je een intensive fietser koop dan een duurdere fiets met een VOLLEDIGE shimano afmontage bij voorkeur vanaf de groep deore.groetjes de fietsendokter.