fietsen in zuid europa / vliegtuig

• Olivier Huts

Ik ben van plan een paar dagen te gaan fietsen in Zuid Europa. Gezien de afstand en de korte duur van de vakantie wil ik het vliegtuig nemen. Gezien de georganiseerde reizen (Fred Rompelberg e.d.) nu nog niet actief zijn, ga ik ervan uit dat er geen fietsen te huur zijn en moet ik mijn fiets

meenemen

Heeft er iemand ervaring met het huren van een goede fietskoffer. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit in Schiphol mogelijk is; bestaat er een gelijkaardige dienst in Zaventem?

Andre inlichtingen ivm beste bestemming (Mallorca, Tenerife, enz) en beschikbare vluchten zijn natuurlijk ook welkom

Een alternatief is het gebruik van de TGV naar Nice maar daar is, denk ik,het meenemen van een fiets niet mogelijk

Groet

Olivier

• Ed Strohmaier

Een mogelijkheid is om met Easyjet te vliegen. Zelf ben ik vorig jaar naar Nice gevlogen.De fiets kon gratis mee (in een doos van de fietsenmaker.) Ik was nog geen honderd gulden kwijt incl luchthavenbelasting.

• Chris De Backer

je kan met de nachttrein naar Nice (en andere steden in frankrijk)

probleem in Frankrijk is dat je moet kunnen aantonen dat je fiets mee mag op de trein en dan is het geen probleem. (zorg dat je een brochure bij hebt waar dat in staat) het vliegtuig is gemakkelijker als je niet te veel bagage mee neemt anders kan het wel wat kosten aan overgewicht

er bestaat een brochure van de france spoorwegen “train&velo” ik heb horen zeggen dat je die via internet kan bestelen

je komt door heel frankrijk met de trein

• Ecila

Cycletours heeft diverse bestemmingen waar je naar toe kan en ze verhuren terplekke fietsen. Vraag de folder even aan zou ik zeggen!

• Ed Strohmaier

De kosten van extra bagage is ong een Britse pond per kilo. Heel weinig dus.

Bij vertrek op Schiphol is het gewicht van de fiets niet meegerekend.