De ideale fietsenstalling?

• Rens dekkers

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een (overdekte) fietsenstalling,

Hoe ziet volgens u de ideale stalling er uit?

Waar moet deze aan voldoen

Hoe kan het stallen in thuis situatie vebeterd worden?

alvast bedankt , voor uw bijdrage

Rens Dekkers

• Pieter

Heel vervelend bij fietsenstallingen vind ik dat het voorwiel erin moet worden geklemd, en dat snel wordt beschadigd. De meeste slagen in voorwielen worden veroorzaakt door ongelukjes in fietsenstallingen. Zorg ook voor voldoende ruimte tussen de fietsen. Vaak raken sturen in elkaar verstrikt en breken rem en versnellingskabels af bij het uitnemen van een fiets. Zorg ervoor dat bij het bouwen van een complete stalling de afstand al vastligt, zodat bouwers ze niet te dicht bij elkaar kunnen zetten. Dat komt nogal vaak voor. Ze snappen niet dat een fiets meer dan n centimeter of tien breed is en denken soms alleen aan het stuur en vergeten dat zo een ding ook nog pedalen heeft die breed zijn.

Is het ook mogelijk de stalling zo te maken dat ook TANDEMS erin kunnen? Daar ben ik ook al eens tegenaan gelopen, bij het begeleiden van een visueel gehandicapte.

• joost

persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van steunen waar de onderbuis van de fiets in geschoven kan worden. Je ziet ze wel in steden in het centrum. Je kunt de fiets hier goed op slot aan zetten en de fiets wordt niet beschadigd. Het is dan wel zaak dat de binnenkant van de steun voorzien is van rubber.

Verder is voldoende ruimte erg belangrijk. De sturen moeten niet in elkaar komen.