Dolomieten

• Ruud

Ik ben van plan komende zomer een week naar de dolomieten te trekken om daar o.a. de volgende beklimmingen te doen:

-Tre Cime di Lavaredo (2320m, bekend uit de Giro, hoewel…volgens mij in '89 voor het laatst)

-Plan de Corones/Kronplatz (2273m ?)

-Cima di Plose (2446m ?)

Heeft iemand informatie over deze beklimmingen (lastigheidsgraad, wegdek etc.) ?

Volgens mij is de klim naar Tre Cime een tolweg, geldt dit ook voor fietsers ?

Ruud

• Ron

hoi ruud,

Kijk voor de lastigheidsgraad van de hellingen eens op deze site.

www.salite.ch/

Een leuke site waar alle hellingen van Europa staan beschreven.

Ron

• Ruud

Hallo Ron,

Die site staat al onder mijn favorieten opgeslagen ! Is inderdaad, voorzover ik tot nu toe ben tegengekomen, de meest informatieve en meest uitgebreide site over cols. Desondanks staan 2 van de 3 beklimmingen die ik komende zomer wil doen hier niet in vermeld (Cima di Plose en de Plan de Corones), vandaar mijn berichtje.

Toch bedankt voor je berichtje !

Groeten

Ruud

• Onno

Volgend jaar ga ik fietsen in Zwitserland!

En er is goede informatie op de door jou genoemde site te vinden

Bedankt!Ron schreef:

>

> hoi ruud,

>

> Kijk voor de lastigheidsgraad van de hellingen eens op deze

> site.

> www.salite.ch/

> Een leuke site waar alle hellingen van Europa staan beschreven.

>

> Ron

• Ruud

Hallo Onno,

Tip voor Zwitserland: Nufenenpass (afgelopen juni gedaan en gelukkig niet druk bereden door autoverkeer) en de St.Gotthard vanuit Ariolo via de ‘Via Tremola’.

Een nog antieke weg uit volgens mij de Romeinse tijd met kilometers kasseitjes !

Een col met kasseien waar vindt je dat nog ?

Groetjes Ruud

Trouwens Zwitserland als fietsland bevalt mij uitstekend. Ik ga dit jaar ook weer (Sustenpass, Kleine Scheidegg, Furkapass en wat ander ‘spul’)