shimano kwaliteit.

• Karin

Hallo!

Ik ben al een tijd van plan om een fiets te kopen. (sporthybride). Maar ik weet niet welke kwalieit de shimano groepen zijn. De fiets die ik misschien wil kopen heeft shimano c-201 rapid rise en c-102 dual pull. Ik heb echt geen idee wat dit betekent. Ik heb ergens een lijstje gezien met verschillende kwaliteiten van shimano, van redelijk tot heel goed (en duur) maar daar stonden deze niet bij… Wie kan mij wat meer vertellen, over hoe het zit met shimano? Ik hoef geen dure geweldige fiets. maar gewoon een degelijke, mooie fiets, voor tochten te maken.

Alvast bedankt!!

Groetjes Karin

• MiketheBike

Een redelijke kwaliteit begint voor ons iets ervarener fietsers toch op Deore niveau.

Dat is een leuke groep die als je redelijk veel gaat fietsen het met regelmatig onderhoud goed en lang kan uithouden, hoe lang dat hangt van jouzelf af, en je fietsenmaker eventueel.

De typenummers die je opgaf kwamen mij niet bekend voor, maar Shimano maakt heel veel groepen en onderdelen waarvan de bekendste hier in de catalogi staan.

De goedkope onderdelen die je op fietsen ziet van plm onder de 700 gulden (eh… euro, ken ik niet zo snel omrekenen!) die vindt je hier niet goed, en qua kwaliteit stelt dat niet veel voor.

Maar het ligt aan de eisen die je er zelf aan stelt, en wat je er vooral mee wilt doen.

Veel geld uitgeven kan je ook aan nog leukere dingen, maar als je niet veel kilometers maakt kun je beter een knappe toerfiets met Nexus onderdelen met gesloten kettingkast nemen. Ideale fietsen van rond de 1000-1200 gulden voor sportief woon werk verkeer.

Ga je veel meer fietsen en komt gewicht daar bij kijken (minder gewicht!) dan kun je beter kijken voor een iets duurdere fiets met een derailleur van minimaal Deore niveau.

Laat ons weten wat je met je fiets wilt doen en wat je wilt uitgeven, dan helpen we je een keuze bepalen.

Grt

MiketheBike

• Karin

Halloo!

Bedankt voor de reactie.

Ik wil een fiets om regelmatig mee te rijden. Vooral als het mooi weer is, lekker touren door nederland. Ook om naar mijn werk te gaan wil ik een snelle, comfortabele fiets (op mijn ouwe opoe fietsje duurt het zo lang). Maar als het echt hondenweer is, kan ik een auto meenemen, dus het is niet voor dagelijks gebruik. Kortom, ik zoek een sportieve fiets voor recreatief gebruik…

Alvast bedankt! Groeten, Karin

• MiketheBike

Dan zou ik een toerfiets nemen met een derailleur, minimaal een Deore niveau.

Kijk eens naar een Giant of een Batavus of Gazelle.

Veel suc6

Indien je vragen hebt horen we het nog wel

MiketheBike

• MiketheBike

Kijk eens op http://www.giantbicycle.com/nl/bikes/030.000.000.asp?bikes=cataloguestep3&rangeid=56

Bij het type Escaper zou ik wel warm lopen.

MiketheBike

• Karin

Bedankt voor je suggesties

Ik zal nog eens rond kijken. Kent iemand de regents park van giant? (de nieuwe, zonder voor vering) Is die kwalitatief een beetje in orde? hij is nl erg goedkoop, alleen de kleuren vind ik niet zo mooi. De fiets die ik wil gaan kopen mag zo rond de 1000 gulden liggen, als hij er erg op vooruit gaat vind ik iets meer ook niet erg… Is iemand bekend met B1? (de sylva)