Topsnelheid ??

• RobG

Wat is het hardst dat jullie ooit op een fiets hebben gereden ?

Ik heb 1 keer op een recht stuk met mijn Racefiets een sprintje getrokken en 60 Km/h gehaalt.

Ik heb die fiets nu helemaal opgeknapt en in ga dit jaar nog harder proberen te gaan.

Ook had ik het idee om mijn wiellen met Plaklood ( normaal voor auto's ) te balanceren…

• RobG

Ik heb foto's van mijn fiets op internet gezet: www.robgoverde.cjb.net

• mudbiker

in de alpen van al de glandon 106 km per uur met 53 x 11

geen plak lood idioot

• RobG

geen plak lood idioot, geen loot of wat anders ?

• RobG

Oja, en wat bedoel je met 53 x 11

??

• MiketheBike

Je hebt geen idee waar je over praat hé.

De snelheid is niet bijzonder die je haalt.

Als je wielen goed zijn gericht hoef je geen loodjes te plakken.

Ten derde is een 53x11 een versnellingsverhouding die erg groot is.

Zie die maar op het vlakke rond te krijgen en je rijdt voor training plm 45/50 km met een groepje, ga je dan nog aanzetten dan is 60-65 makkelijk haalbaar.

Maar mallerd, je gaat toch niet echt lood of wat anders in of aan je wielen plakken.

Het is geen auto.

Loop anders maar eens naar je fietsenmaker, voor uitleg over je wielen.

MiketheBike

• mudbiker

53x11 is een tand wiel verhouding 53 is van het voorblad en 11 is van het achterwiel

dit is het zwaarste verzet op mijn race fiets ik heb ook nog achter een 12,13,14,15,16,17,18,19,en een 20 als ik in nederland fiets is dit voldoende maar ga je in de alpen fietsen of andere bergen dan heb je een bergverzet nodig b.v

11,13,15,17,19,21,23,25,26,27,hier mee kom je met een 39 voor blad de meest vreselijk cols over,ene als ik je fiets zie op je site,daar durf ik geen 60 km me te rijden.ene lood aan je wielen,dat is toch echt wel een grapje hoop ik,een race fiets is veel te licht om er lood aan te hangen,even naar de fietsen maker om je wielen te richten, veel beter,of nog een krantenwijk er bij voor een nieuwe fiets,voor 750 euro heb je al een leuke racefiets met 9 speed en een tripel ,dan heb je wel 27 versnelingen,dat is pas VET man.

• DE NACHTBARON.

Iemand nog lood?????

• M.Krijgsman

Voor iemand die zogenaamd 60 km/h in een sprint haalt weet je toch verdomd weinig van fietsen af. Of was het een sprintje heuvel af?