fietsen in buitenland

• wim

wij zoeken een land of landstreek waar je goed kan fietsen zonder te hoeven klimmen, dat kunnen we fisiek niet meer aan.

Wie heeft ervaring in Oostenrijk rond de Donau?

Is dat voor wat oudere mensen te doen?

• mudbiker

kijk eens naar denemarken,is een prima land om te fietsen ,aardige mensen,niet zo ver weg,en er is ook veel fietspad.

• MiketheBike

En niet te vergeten Luxemburg, indien je wilt klimmen bestaat er altijd de mogelijkheid. Maar als je vlak wilt fietsen dan kun je ver en gezellig fietsen langs de rivieren.

Bijvoorbeeld in de buurt van Echternach (Klein-Zwitserland)

MiketheBike

• Frans

Beste Wim,

De Donauroute (ik ken alleen het traject Passau - Bratislava) is prima te doen voor ouderen. Het is in het hoogseizoen wel een zeer drukke fietsroute.

Zelf heb ik betere ervaringen met de Rheinroute (Oberalppass - Nederland).

Ervaringen zijn echter zeer persoonlijk en afhankelijk van allerlei factoren.

Eveneens een vlakke route, die onderdeel van een van mijn fietsvakanties was, is de Duitse R 1 en Roemerroute.Dit jaar fietsen we een rondje Zwitserland en ook daar kun je redelijk vlak vooruit komen (Rhone-route bijvoorbeeld). Op moeilijke passages kun je altijd de trein of postbus nemen (zie www.veloland.ch).

Veel succes,

Frans

• Martine

In Zwitserland ligt een dikke 2000 km aan bewegwijzerde fietsroutes. Veel routes lopen langs rivieren met schitterende uitzichten op de bergen.Vorig jaar er zelf geweest. Onze leeftijd ligt rond de vijftig. Info te vinden op de site www.veloland.ch