Ik mag van me werkgever een fiets kopen ter waarde van ?700
weet iemand waar ik een fietsentest kan vinden?
alvast bedankt,
Cruz
wat is de beste fiets op dit moment? welke fiets afgelopen jaar in de prijzen als beste fiets
ik zoek zelf een stevige sportieve-stadsfiets rond de €700,- (woon-werk gebruik)
wat is een goed merk? Batavus? Gazelle?
waar moet ik allemaal opletten bij de aankoop van een fiets ? Ik heb paar keer een fiets gekocht bij een particulier 2e hands voor €45 maar nu ga ik er 1 kopen in de winkel voor ong. € 700,-
dus ik wil goed voorbereid zijn wat ik koop en wat van belang is wat ik moet weten.
alvast bedankt!
Cruz
Ik wil graag nog van je weten of je de voorkeur geeft aan aluminium,of dat je chroommolybdeenstaal voldoende vindt.
Wil je namelijk alu dan heb je vaak een 7naaf achter en v-brakesvoor.
Alleen in de duurdere alu,s wordt voor ook een rollerbrake gemonteerd,dit is een praktisch onderhoudsvrij systeem,en bezorgt dus niet als een velgrem,onderhoud en slijtage met zich mee.
Kies je daartegen voor een chromo.stalen fiets dan zie je wel binnen de prijsklasse wat je zoekt een rollerbrake voor + achter.
Ja ik heb me oog laten vallen op tot nu toe deze 2 modellen die binnen me budget van me werkgever vallen (749 euro)
http://www.batavus.nl/collection/nl2002/script/showbike.asp?bikeid=141
http://www.gazelle.nl/cgi-bin/bikes/frames.asp?segment=sportief&model=&keuze=Grenoble&x=61&y=45
volgens mij hebben ze een rollerbrake maar ook v-brake, ik heb er geen kunnen vinden met rollerbrake voor + achter onder de 749 euro.
maar zijn die 2 modellen goed? en welke is beter? de gazelle of batuvus? Of denk je dat er betere zijn onder de 749 euro?
Als ik de modellen bekijk zou ik in jouw geval kiezen voor de batavus,in grote lijnen komen de fietsen overeen,alleen springt de batavus eruit door zijn chroommolybdeen frame,daarnaast heb ik de voorgaande jaren nieuwe gazelles onderhanden gehad met een dusdanig slechte afwerking
Ik vind de uitstraling van gazelle schitterend en ook details als bel kettingkast frameontwerp enz,maar ik zou toch kiezen voor batavus.
Hallo Cruz,
Misschien een beetje laat, maar toch reageer ik. Mijn advies: kijk eens op de website van Bikkel Bikes, www.bikkelbikes.com. Ongeveer een jaar geleden mocht ook ik een fiets aanschaffen van mijn werkgever.
Jou eerste vraag was: waar vind ik onafhankelijke fietstests? Ook ik ben op die manier gaan zoeken en ontdekte dat de ANWB ieder jaar zo'n 20 fietsen test en de resultaten publiceert in het 1 x per jaar verschijnende blad “Fietsen” ('98, '99, 200,enz.) In deze tests kwam ik regelmatig het mij onbekende merk “Bikkel” tegen. Opvallend was dat Bikkel er qua prijs-/kwaliteitsverhouding steeds erg goed uitkwam.
Ik heb toen kontakt opgenomen met de fabrikant omdat ik in mijn omgeving geen dealer kon vinden waar ik de fietsen kon zien en proberen. Tot mijn verbazing kreeg ik een uitnodiging voor 2 personen voor de beurs Bike Motion + waar de nieuwe modellen geshowd werden en via hun regiovertegenwoordiger werd er een (grote) rijwielzaak, in mijn omgeving gezocht die wilde leveren via Nationale Fiets Projecten.
Ik heb toen de Bikkel Berghem besteld en voor mijn vrouw een Eerghem. Ik gebruik de fiets voor woon-werkverkeer (25 km per dag) en recreatief, mijn vrouw alleen recreatief, beiden tot volle tevredenheid.
Dit is geen reclamepraatje maar ik moet zeggen dat vergeleken met de “grote merken” Bikkel heel veel fiets voor het geld levert en daarnaast “klant is koning” hoog in het vaandel draagt.
Tussen haakjes: de zaak die toen medewerking verleende bij de levering heeft, toen ze de fietsen zagen en de verkoopprijzen hoorden, meteen de Bikkels in hun assortiment opgenomen.
Succes bij je keuze!
Dick
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?