PIJN.....!!!!

• Ralph

Hallo Lezers,

Na dat ik meer dan 2 km heb gefietst, heb ik verschikelijk veel pijn aan de 2 botten op mijn achterste (uiteinde bekken.?)

het duurt zeker weer 4 dagen voor de pijn weg is, ik heb inmiddels al een gel-dek, maar dit helpt niet.

wat kan ik doen of wat moet ik doen om van die pijn af te komen of…om het te voorkomen.?

Gr Ralph

• Michel the mechanic

Nu zou ik graag van u weten op wat voor fiets u rijdt.

Er zijn namelijk ontzettend veel soorten zadels en dus mogelijke oplossingen voor uw probleem.

Heel belangerijk is niet dat het zadel maar zo zacht mogelijk is,maar ook zijn vorm uw eigen anatomie en uw houding.

• Ralph

Hoi Michel,

Ik heb een Batavus Cayuca met een standard zadel…..

Met een gel-dek….los er op.

mijn stuur staat iets hoger dan mijn zadel.

alvast bedankt…… Ralph

• MiketheBike

Hallo Ralph,

Problemen omtrent zadelpijn is altijd heel moeilijk te beschrijven en te verhelpen.

Als je op een normale fiets rijdt is je houding en je drukverdeling anders dan op een mtb of racefiets en hybride fietsen.

Met name op een gewone fiets is de druk het hoogst op de zgn zitbotten.

Deze pijn is moeilijk te verhelpen, had je voorheen geen last van op je fiets?

Ik moet zeggen dat de meeste problemen met een leren zadel van Lepper of Brooks verlichting bremgen.

Een gelzadel gaat broeien, het is blijft een kwestie van proberen.

Wat je ook kunt proberen, is een dameszadel. Die is wat breder en zodoende worden de zitbeenderen beter ondersteund.

Ga naar een speciaalzaak waar ze ruime keuze hebben tussen fietszadels, en vraag of er een probeeractie van toepassing is. Zodat als een zadel je binnen 2 weken niet goed zit geruild mag worden.

Suc6

MiketheBike

• Ralph

Ja Mike…….ik heb een normale fiets,ik zal eerst eens beginnen om dat dekje weg te doen. Daarna zal ik eens gaan kijken voor een ander zadel,zou het wel over gaan.?

want de lol is er wel zo af………

Jammer …..ik heb toch een normaal postuur en een lengte van 1,74 en een gewicht van 72 kg,dus niks geks.

Nou ja…….bedankt voor je tip…..en je moeite ……

Gr Ralph

• Michel the mechanic

Wat mike ook zegt is inderdaad een brooks of lepper zadel een uitkomst maar……

Voordat je zo,n zadel hebt ingezeten ben je wel even verder en moet je ook absoluut niet direct lange afstanden gaan fietsen met een nieuw leren zadel.

Een paar keer een korte afstand totdat het zadel zich heeft aangepast aan uw eigen anatomie.

Daarnaast weet ik niet hoe belangerijk u de optiek vindt ten opzichte van uw toch sportieve fiets maar een gezondsheiszadel kan ook een uitkomst zijn,Deze zijn wel erg duur!!!

Omdat u bij een van de bovenstaande zadels toch een andere pen nodig bent kan ik u adviseren om dan voor een verend exemplaar te kiezen,deze zijn verkrijgbaar in een kaarsmodel die bent u nodig bij een van de genoemde zadels.

En ook heb ik positieve berichten gehoord van klanten over de “look”gelzadels van selle royal.Verkrijgbaar in div.breedtes en lengtes.

• Ralph

Heren………..

Beide hartelijk bedankt voor uw reacties en tips…!

Ik ga er zeker goed naar kijken en de overwegingen nemen.

Nu ik deze info heb ben ik al een grote stap verder….

Bedankt heren……………..!!!!!

Gr Ralph

• Nico Visser

Hallo Ralph,

Zadelpijn is vervelend, maar je zult door moeten zetten, opdat je “zitvlees” krijgt !

Ik heb zelf verschillende zadels geprobeerd, ook gelzadels. Nu rijd ik al jaren op

een Rolls/Cassic. Geen probleem. Gelzadel ging bij mij een brandend gevoel geven

Doorbijten en veel succes ! Laat nog even wat weten, zou ik leuk vinden.

Met sportgroeten, Nico Visser (63 jr)

• Ralph

Hoi Nico,

Ik zal zeker gaan doorbijten.

Ga gewoon stug door,en laat me niet klein krijgen door een zadel.

Met alle jullie tips,komt het vast wel goed..

In ieder geval bedankt voor al jullie moeite……

Ik laat zeker van me horen………

Gr Ralph

• ernest joosen

voor alle Re:PIJN lijders,bij een pedersenfiets hangt het zadel tussen balhoofd en zgn zadelpennen noooit meer zadelpijn je fietst rechtop dus ook geen last meer van rug en schouder