Wat is nou een lekker smeermiddel voor de ketting ?

• Djef

Ik ben net in het beziet van een lekker fietsie, een cheapo om wat souplesse op te bouwen, dan koop ik later een goeie.

Ik wil gelijk beginnen met goed onderhoud, vandaar mijn vraag. Op de ENFB pagina stonden veel fans van teflon spray, maar er zijn ook tegenstanders.

Wat is volgens jullie 't best ?

En, hoe krijg je je ketting lekker schoon, zodat t smeermiddel ook echt werkt ?

Met fietsersgroeten, Djef

• MiketheBike

Icewax van Pedro's gebruiken, is biologisch dus niet schadelijk voor het millieu.

Teflon is een plakkerige substantie en hier gaat dus al het zand en vuil aan plakken. Of gebruik het smeermiddel van Boeing.

Suc6

MiketheBike

• pieter

Voor “cheapo” fietsen gebruik ik meestal “cheapo” motorolie van Aldi of Hema, met een kwast met kortgeknipte haren aanbrengen, niet laten druipen. O, ja, je kunt het ook gebruiken voor auto's. Minder geschikt voor dure race of atb kettingen, maar voor een cheapo best te doen. Regelmatig doen!

• Djef

Thakns voor de tips. Biologisch dat klinkt goed. Maar smeermidel van Boeing ? Je bedoelt van de vliegtuigen ? Is dat gewoon in de winkel te koop, of moet je ervoor naar Schiphol ?

• MiketheBike

Te koop in de winkel, maar niet iedereen schijnt het te hebben.

Mammoet in Den Haag, Van Herwerden moet het wel hebben denk ik, of Lohman of Kaptein in Amsterdam.

Suc6

MiketheBike

Pedro's is tegenwoordig algemeen goed, ook te koop in Profile stores