advies gevraagd: staal of aluminium?

• Flip

Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe racefiets. Ben tot nu toe bij twee winkels geweest. De een zegt dat een stalen frame eigenlijk de enige optie is omdat alu te bros, te stijf en te kwetsbaar is en bovendien hinderlijk kraakt. De ander zegt gek genoeg dat staal te buigzaam, te zwaar en daarom achterhaald is.

Wie zal ik geloven?

• Michel the mechanic

Als je kiest voor staal kijk dan eens naar colnago.

Kies je voor alu probeer dan eens cannondale.

Er zijn zoveel theorien over staal en alu,maar probeer gewoon eens een paar fietsen uit en als je ongeacht het materiaal een van bovenstaande merken kiest zul je zeker niet teleurgesteld worden.

• mudbiker

mijn racefiets is van staal en me mtb van alu,ik zou geen alu race willen hebben maar weer wel een mtb van alu, ik vind mijn specialized, die dus van alu is perfect rijden en zal ik niet zo gauw willen in ruilen voor een staal frame,en mijn presto is van staal,columbus,en dit rijd ook weer erg strak.en ik heb ook op een alu raceframe gereden maar geef mij maar staal,dus je moet het zelf maar eens probeeren,maar als ik nu een ander race frame zou kopen ga ik toch wel voor de airborne valkyrie dit is titanium,en dit heeft ook weer zijn voor en nadelen.