Electronisch ondersteunende fiets

• Merel

Enkele weken heb ik vernomen dat er een electronisch ondersteunende fiets op de markt is. Aangezien mijn vader slecht ter been is, en dit de oplossing kan zijn, wil ik hier graag informatie over bij elkaar zoeken.

Heeft iemand een adres, of heeft iemand ervaringen met zo'n fiets?

Groetjes van Merel

• mudbiker

hoi Merel kijk eens op www.sparta.nl daar staan elektrische fietsen,ik neem aan dat je dit bedoeld ipv electronisch.

• Harrie

Of www.lafree.com

Selecteer: Netherlands - Tabblad Fietsen - Electric Bicycles

• Ruud Worm

Hallo,

Ik ben op dit moment bezig een site te maken over elektrischefietsen.

Wat waarschijnlijk in 2003 een stichting zal worden om mensen te informeren over elektrischefietsen.

Er zijn een 9 tal Fabrikanten/inporteurs die dit soort fietsen maken/leveren.

Sparta, Batavus, Antec, Sachs, E-Bikers, Yamaha, Giant,Mp-Products en Altra wat uit de Spatra fabriek komt.

Het is aan te raden als iemand slecht ter been is om een fiets te nemen met een lage instap en een niet te zware fiets. De meeste liggen rond de 30Kg incl accu. Giant heeft nu een lichtgewicht van 20 of 23 Kg met een alu-frame(Twist en Twist Comfort).

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Ruud Worm

Elektrischefietsen.com (online omstreeks eind Juni)

• Termote Brecht

Ik zit in het 6 de middelbaar en moet een eindwerk maken over de elektrische fiets. Daarom ben ik op zoek naar informatie over dit thema. Ik hoop dat jij me kan helpen om aan die informatie te komen, dit mag over studies gaan over de elektrische fiets, vermogen van de motor,….;

Alvast bedankt.

Termote Brecht