Afstellen V-brakes

• Wouter

Sinds ik V-brakes monteerde heb ik problemen mer het centreren. Alle afstelmogelijkheden geprobeerd. Net een nieuwe fiets met deore V-brakes en ja hoor, de achterrem blijft weer hangen aan een kant hoe ik ook varieer met de veerspanning. Mike, Mudbiker, help me!

• mudbiker

als ik een goed advies mag geven…..haal de V-brakes er af kijk op internet bv bij rob akkermans www.akkermans2wielers.nl en bestel de magura HS 33 zet ze op je bike en je heb nooit meer problemen met afstelen, centreren, piepen,schuin af slijten en meer van dat ongemak en dit voor 159 euro,en geloof me daar krijg je echt geen spijt van.

• Michel the mechanic

Er van uitgaande dat jouw cantinokken goed schoon en ingevet zijn zit deze veel voorkomende storing vaak in de veerhuls.

Neem de veer uit de rem en controleer zijn ruimte vet de huls goed in en monteer de veer.

Zet nu de rem op de fiets en laat de veer nog los hangen controleer nu of hij goed vrij draait op de nok,zo ja klem dan de veer weer vast.

De fijnafstelling regel je met de schroeven of inbusjes.

• Wouter

Bedankt voor de tips, de truc om de veer pas te spannen na de montage werkt in ieder geval beter maar het blijft tobben. Die magura's komen er wel.

Wouter