Campa Xenon/Concorde

• jd

Hallo,

Ik ben in de winkel tegen een overjarige Concorde aangelopen met ‘waarschijnlijk’ een Campagnolo Xenon set erop.

Kan iemand me hier iets over vertellen. Is dit kwalitatief goed ? ca. EUR 685

Wat is trouwens het risico wanneer één van de onderdelen stuk gaat ? Is dat nog te vervangen ? Ik weet dat Xenon niet meer gevoerd wordt.

• MiketheBike

Deze Concorde is dan wel erg overjarig.

Ik zou persoonlijk een iets “jongere” fiets kopen.

Want op zich is er niets mis met de Xenon, maar als ik mij niet vergis zat hij onder de Chorus groep die weer onder de Record zat.

Als je meer wilt weten, surf naar www.campyonly.com

Ciao

MiketheBike

• André Moerman

Bedankt Mike,

Ik heb even gezocht maar de derailleurs die ik gezien heb lijken eigenlijk helemaal niet op de derailleur van de betreffende fiets. Zo staat er geen type aanduiding op. Zou het ook een Athena kunnen zijn ? en wat betekent dit dan voor wel of niet kopen ?

Het is namelijk een fiets die lekker fietst. Maar ik wil bij problemen wel ergens op terug kunnen vallen…

• Harrie

Xenon is de voordeligste groep onderdelen van Campa en is nog maar net een jaar oud. Is nog te verkrijgen en zal ook wel een tijdje zo blijven.

• jd

Nu blijkt inmiddels dat de fiets al bijna 6 jaar ongebruikt in de showroom staat. Zeg maar een winkeldochter. Het heeft dus een Xenon set. (Die hadden ze 6 jaar geleden dus ook al en inderdaad niet te verwarren met de nieuwe instapset)

De fiets ziet er op zich prima uit al vind ik Fl. 1500,– want daar komt het in EURO zo'n beetje op neer (685 of zo) vrij stevig. Enig idee wat een redelijk bod zou zijn ? Voor deze qua gebruik nieuwe fiets ?