Kwaliteit carbon frame Giant Cadex?

• arjen

Wie kan mij informeren over de kwaliteit van dit framesoort?

Weet iemand de stijfheid van dit frame?

• Michel the mechanic

Haai 2 gehad een cfm1 en zijn opvolger van 94,zijn mij toen goed bevallen alleen heeft de tweede na een val zijn achterframe gescheurd.Maar dit is toendestijds keurig vergoed door giant omdat zo,n frame maar zo niet mag breken.

Verder kwa rijgedrag stijfheid enz.mij perfect bevallen,ik moet je schuldig blijven hoe de opbouw van de buis bestond,naar mijn weten vijflaags maar zeker weet ik dit niet.

sucses.

• MiketheBike

De stijfheid heb ik thuis ergens nog liggen, heeft destijds ook in het blad Fiets gestaan.

Ik weeg ruim 100 kg en de stijfheid is voldoende voor iemand van boven de 1.85 cm lang.

Het is geen “super” fiets, maar er zijn door de Giant en Giant-Löwik ploeg en Piels veel koersen op gewonnen.

Het is een prima fiets om mee te toeren en om te klimmen of dalen.

Maar hij is niet extreem licht, gemiddeld zou ik zeggen.

De frames zijn zeer geliefd bij toerrijders, zelf heb ik een keientocht gereden en reed ik mijn toenmalige fietsmaat op meer dan 10 minuten achterstand op een zeer lange strook kasseien.

Check de marktplaats website, daar staat een turquoise Cadex met Dura Ace, komt uit Limburg die vent en vraagt er niet veel voor. Echter het is een klein maatje.

Suc6

MiketheBike

• arjen

Hallo MiketheBike,

Bedankt voor je informatie, ben ik erg blij mee.

Als je de test resultaten nog kan opduikelen, maak je me helemaal gelukkig.

Alvast bedankt….

Arjen

• arjen

Hallo Michel,

Bedankt voor je informatie. Als je nog meer gegevns hebt verneem ik dit graag

van je.

In ieder geval bedankt.

Arjen

• Michel the mechanic

Haai was ik nog even.

Wat ik was vergeten,hoe mooi de fiets er ook uitziet controleer het frame goed op eventuele beschadigingen omdat dit kan lijden tot scheuren of breken.

Fiets daarnaast eerst een stukje op de fiets en zet goed kracht met aanzetten en let op of het frame niet kraakt omdat dit kan duiden op een losse verbinding van de buis in zijn lug.Dit was ook de oorzaak dat mijn frame bij de val scheurde deze was niet goed verlijmt bij de achtervork naar de bracketpot.