Jan Janssen - Paris Roubaix

• jd

Ik overweeg een JJ Paris Roubaix aan te schaffen met Veloce Triple.

Heeft iemand ervaring met deze fiets ? Hoe verhoudt deze zich met de

Paris Nice (alu) is een andere vraag.

Een concrete vergelijking is de Paris Roubaix (veloce triple) ten

opzichte van een Koga Roadwinner. Deze zitten in de zelfde prijs en

beide merken hebben mijn warme belangstelling. (Mijn vorige fiets was

een Koga (6 jaar geleden verkocht) daarmee had ik eens een garantie

akkefietje dat zeer goed door de leverancier is opgepakt. Dat is dus

voor mij ook een overweging).

• MiketheBike

Dat JJ goede fietsen maakt staat buiten kijf, maar er is een verschil en dat heeft te maken met de prijs en het type waarvoor je de fiets gaat gebruiken ivm comfort.

Een Veloce Triple is geen slechte “toergroep”, bij goed onderhoudt gaat deze lang mee.

Koga is een “duur” merk ivm andere merken die het gelijkwaardige bieden, echter ze hebben wel een goede garantieafdeling, net als JJ.

Het verschil tussen de types zit voornamelijk in het gebruikte materiaal.

Bij de PR heb je een Columbus Zonal, die iets hoger staat aangeschreven dan een ander alu soort, echter dit verschil is niet echt voelbaar.

Ikzelf ben geen voorstander van aluvorken, dus ik zou gaan voor de PN, die een stijve en comfortabale carbon vork heeft, deze dempt de schokken beter en is minder “springerig” dan een alu vork.

De kleurstelling in het blauw is een fraaie combinatie met dat alu-titaan kleurtje.

Veel suc6, en volg je emotie.

Want een fiets kopen doe je met gevoel wat bij je past, ga nimmer en nooit een fiets kopen waarvan je denkt hier of op dat merk wil ik niet rijden.

Maar van beide merken kan ik zeggen dat het betrouwbare en goede fietsen zijn.

MiketheBike