Erg slap GIANT frame

• Louis van galen

Ik heb een jaar geleden GIANT Freerider gekocht, compleet, rollerbrakes, verende zadelkpen, 64 cm frame etc. Maar ondanks dat ik er niet zo veel op kon rijden was het geen waar genoegen het rolde niet! Eens nam ik hem mee naar Berlijn en bij het stoplichtsprinten kwam e.a. duidelijk naar voren, het hele bracket kwam er scheef onder te staan als ik de pedalen enigszins belastte! Ongeveer 300 watt belasting is teveel!! Fiets naar de dealer en die erkende het probleem. overleg met GIANT en er zou een nieuw frame komen. Inderdaad naar 3 maanden kwam een frame van een ander type, kleur en beschadigd! Omdat het zo lang duurde wisselde de dealer (heel dom) het frame om en kon ik ervaren dat de hele excercitie voor niks was geweest. Mogelijk had GIANT en eerder afgekeurd frame gestuurd wat nog ergens lag!? Veel correspondentie is gevoerd, rechtsbijstand erbij maar mooi niks. Het is puin bij GIANT, er is niet eens een serviceafdeling want die man er werkte zit inmiddels in het magazijn en die nu de telefoon aan neemt komt er uit of is een een stageloper. IK VRAAG ME AF OF ER NIET MEER MENSEN ZO'N BEROERDE ERVARING HEBBEN MET GIANT?

• Michel the mechanic

Het kan inderdaad zijn omdat u een vrij grote framemaat hebt dat daardoor het frame slapper wordt maar dit mag natuurlijk niet in het extreme zijn omdat dit dan kan lijden tot vroegtijdige framebreuk.

Zelf ben ik ook vrij groot 1.95 maar ik kies altijd voor maximaal 60cm frames met een langere pen omdat grotere frames vaak minder stabiel zijn dan grote.

De grote frames die ik heb bereden van giant waren van chromo en de laaste was een 22" carbon.Nu zijn deze mij goed bevallen.

Als u niet met deze fiets verder wilt kan ik u aanraden om eens naar een trekkingfiets van cannondalete kijken,deze zijn erg stijf.

Of eventueel een trekking fiets met een hoogwaardig chromo frame,en misschien dat koga nog een uitkomst kan bieden.

Als uw dealer misschien een van bovenstaande merken voert,kunt u misschien in goed overleg uw huidige fiets inruilen en tegen een redelijke vergoeding een fiets van bovenstaande merken aanschaffen,waarbij kwa stijfheid vooral cannondale mijn voorkeur geniet.

• Louis van galen

Deze mogelijkheid heb ik in overweging, maar vooralsnog ben ik van mening dat GIANT de oplossing moet bieden omdat men voor dit jaar de frames compacter heeft gemaakt en eigenlijk aangeeft geen grotere frames te kunnen maken! De dealer geeft na een klein jaar gebruik slechts 300 Euro v mijn slappe fiets en dat is een onredelijk groot verschil. Bovendien krijg ik de indruk als ikalle discussies lees dat men bij GIANT geen 10 fietsen van gelijke kwaliteit kan maken en dat is erg!

• pieter

Alweer: Giant heeft veel last van wisselende kwaliteit. Sommige producten zijn perfect en sommige zijn puin. Dat is jammer. Zelfs Ranger is betrouwbaarder: allemaal puin. Giant is ook niet wat je noemt een goedkoop karretje. Er zijn heel wat enthousiaste aanhangers van Giant, maar het gaat helaas nogal eens mis.

Uiteraard kan bij een gerenommeerd merk altijd een misser zitten,maar dan moeten ze wel met een goede oplossing komen, en daar lijkt me hier geen sprake van. De handelaar is verplicht tot het leveren van een product dat voldoet aan redelijke eisen. Op een fiets moet een redelijke tijd fatsoenlijk gefietst kunnen worden, zonder rare mankementen. Daar kun je de handelaar op aanspreken, ook als de fabrieksgarantie is verstreken.

• Danny Thijssen

Ook ik heb slechte ervaringen met GIANT. Nieuwe fiets bij hun besteld via de dealer en wat denk je, komt ie pas over minimaal 3 maanden. GIANT gebeld en hun gevraagd waarom. Blijkt dat ze volop leverproblemen hebben. Ik mijn dealer heeft problemen met GIANT. Als er al fietsen komen zijn dat continue de verkeerde: damesfietsen als het heren moet zijn en volop verkeerde maten.

Niet kopen die zooi!!!