Zadelpijn. Tips?

• Frank

Ik ben sinds gisteren begonnen met fietsen naar mijn werk (30 km heen en 30 km terug). Normaal fiets ik vrijwel niet en aan sport doe ik ook wienig. Maar nu wil ik mijn leven beteren door tenminste met mooi weer naar mijn werk te fietsen.

Ik heb nu (na 2x30 km) veel last van zadelpijn en kan maar met moeite op mijn stuitje zitten. Ook mijn heiligbeen voel ik constant. En ik heb toch een heerlijk nieuw gelfoamzadel.

Heeft iemand tips hiertegen?

P.S.: heeft iemand enig idee, wat een korte en/of lange wielrenbroek kost en wat een fietscomputer kost? Kortom: tips voor de beginnende fietser (hoewel wellicht iets te enthousiast gestart).

• mudbiker

zadelpijn gaat meestal na een poos wel over,als het goed is het is gewening nieuwe schoenen zitten ook niet lekker.

een fiets computer kost niet zo veel bv bij de halford ,20 euro dan heb je een goede cateye.

je kunt voor de broek het best naar een racefiets shop gaan,je kan dan kijken of je een broek met een zeem er in neemt of een broek zonder,met zeem fietst lekkerder en scheelt ook weer in je zadel pijn

• wil

koop gewoon een ligfiets dan ben je overal vanaf, heb je ook geen broek nodig

en het is gewoon geweldig.

• MiketheBike

Ja Frank,

Ondanks je enthousiasme moet je het helaas even bekopen met wat zadelpijn, maar even doorbijten en rustig aan opbouwen.

Fietsbroeken is een verhaal apart, je hebt de casuals (modebroek met zeem) of een onderbroek met zeem voor onder bijvoorbeeld je spijkerbroek, het lijkt mij niet lekker zitten, maar het is er in ieder geval.

En wat Mudbiker ook schreef, computer bij en van Halfords zijn goed. Zeker als je een Sigma of Cateye koopt. Daar zijn weinig problemen mee.

He suc6 verder

MiketheBike

• Frank

Bedankt jongens voor jullie tips!! Ik ben vandaag weliswaar helemaal gebroken, maar ik ga zo meteen eens op zoek naar een goede fietscomputer en een broek om te fietsen. Er zit wel een goede race-zaak bij mij in de buurt.

Over de aanschaf van een ligfiets moet ik nog wel even nadenken.

Thanx voor jullie support!

• bengel bocht

moet je ook naar het zadel LOOK IN kijken heb je 3 types van breed is voorrecht op zitten ik heb er goede ervaring mee .

• woutfietsgraag

gewoon doen de pijn voel jij aleen

• Frank

Is “LOOK IN” de merknaam van dat zadel? Wat kost zo'n zadel ongeveer?

• Frank

Wat bedoel je precies? Juist omdat ik degene ben, die de pijn voelt, is er weinig lol meer aan. Gisteren weer een fiks stuk gefietst en ik kan nu alweer niet normaal zitten.

“Verstand op nul” werkt wel erg goed, overigens. Gewoon geen aandacht aan besteden, misschien bedoel je dat.

• Harrie

Merknaam is Selle Royal en ze hebben meerdere types “Look in” zadels.

Ook onder het merk Fi'zi:k.