Piepende remmen

• DJ

Hoi,

Vraag: De knijpremmen van mijn fiets (ehm, een zgn. ‘Trekking’ fiets, Halfords waarschijnlijk) piepen echt verschrikkelijk bij iedere poging tot remmen… Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Als ik wat later thuiskom 'savonds zijn alle buren wakker ;-)

Gelukkig piepen ze niet als het regent, alleen dan remmen ze ook niet meer ;-(

Als je meer informatie wil kan ik je wat foto's opsturen.

Tnx!

DJ

• Rick

Monteer een gieter op je fiets ;-)

• MiketheBike

Kan aan veel zaken liggen, vooral aan het gebruikte materiaal zoals alu of stalen velgen. Type en merk remblok.

En het belangrijkste welk type rem je hebt.

Als je een foto plaatst dan kunnen we een zien wat het zou kunnen zijn.

Ciao

MiketheBike

• Harrie

Om mee te beginnen (misschien al gedaan; gecheckt): hoe staan de blokjes tov de velg, hoe grijpen ze aan ?

De blokjes moeten een ietsiepietsie scheef staan tov de velg.

Dus als je remt dan moet eerst de voorkant van het blokje tegen de velg komen, dan pas de achterkant van het blokje. Geldt voor zowel voor- als achterrem.

Achterkant moet plm. 1-2 mm. verder van de velg af staan dan de voorkant. Het best te realiseren door tijdens montage/afstelling een stukje karton of opgevouwen papier tussen velg en achterkant remblokje te houden.

Is dit al in orde of gaat het piepen niet weg, dan zal een ander type remblokje de meeste kans op succes bieden.