Tranende ogen

• Ferry ten Brink

Zo gauw het weer wat koeler wordt heb ik tijdens het fietsen ontzettend last van tranende ogen. Ik ben brildragend en kan dus geen ‘afsluitende’ bril dragen. Contactlenzen verdraag ik niet. Al tijden ben ik op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Wie heeft voor mij een goede oplossing?

• pieter

Het is maar goed dat je ogen dat doen, je ogen drogen een beetje uit als het koud is en droog. Schaatsers hebben daar ook last van. Droogte is heel schadelijk voor je ogen, daarom reageren ze door ze te bevochtigen. Probeer daar niets aan te doen, gewoon eventueel een zakdoekje.

Ik heb zelf droge ogen door een kwaal, en dat is geen pretje. Er is niets anders aan te doen dat kunstmatig bevochtigen met kunsttranen, ca tien keer peer dag oogdruppels gebruiken. Neem geen risico met je ogen.

• MiketheBike

Ga naar een specifieke Oakley dealer die sportbrillen heeft en deze ook op sterkte kan laten maken.

Voor meer info www.oakley.com

Ciao

MiketheBike

PS zo heb je van beide het beste (bril en op sterkte)

• mudbiker

kost wel 400 euro

• MiketheBike

Heb je wel een “coole” bril en op sterkte, en je bent van de tranenende ogen af.

MiketheBike

• marco

ik heb zelf net de “klip” van Briko gekocht. Ventileerd goed en is ook een stuk voordeliger. 90 euro ex de glazen. Maar afhankelijk van je ziektekosten verzekering kun je de glazen vergoed krijgen. Bij mij waren de glazen 34 euro per stuk en heb ze volledig vergoed gekregen.

Zie www.briko.com