Wielrenbroek waar te koop?

• Frank

Misschien een beetje voorbarig (ik heb zelf eigenlijk nog nauwelijks gezocht), maar wie kan mij vertellen waar ik een goede wielrenbroek (tot boven de knieen) kan kopen met een “recht-gevormd” stuk zeemleer erin (en niet zo'n ‘maandverbandachtige Tena Lady-incontinentiemateriaalbroek’). Hoeveel kost het ongeveer? Welke merken en bij welke zaken kan ik het beste terecht (namen, s.v.p.).

Ik ben bij mijn Gazelle-dealer geweest, maar daar hadden ze alleen broeken van Agu met zo'n rondgevormd inlegstuk, wat ik geen porum vind om te zien.

• mudbiker

een goede wielren broek koop je bij de race of mtb winkel.er zijn veel verschillende soorten zemen,is persoonlijk wat je zelf het beste vind zitten.alle zemen zijn rond maar je moet maar zo denken iedereen rijd er me rond dus waarom jij niet?

de goede merken zijn agu,ultima,craft,hind,en er zijn er nog wel een aantal.voor eengoedebroek ben je wel zo,n 70 euro kwijt,neem er dan wel een met bretels dat blijft beter zitten.en kijk eens op internet voor de fiets winkels.

• Frank

Dank je voor je tips. Ik zal eens rondkijken naar de merken die je noemde.

• Harrie

Je kunt evt nog denken aan slechte alternatieven als:

- onderbroek met ingenaaide zeem onder een “gewone” broek of

- “freestyle” / vrijetijdsbroek (of hoe noem je zo'n ding) met zeem. “Gewone” korte broek speciaal bedoeld voor fietsen, MTBen, maar dan een wat meer outdoorachtig uiterlijk. Populair bij vakantiefietsers en de meer extreem georienteerde MTBer: freerider, freestyler, downhiller, terrasjespikker.