Gazelle Playa????

• Arnold

Om mijn conditie weer wat op peil te brengen wil ik een fiets kopen. Mijn gedachte gaat uit naar een crosshybride. Is de gazelle Playa een verstandige koop?

Ook heb ik geen flauw idee wat voor frame-maat ik moet nemen. Mijn binnenbeenlengte (voetzool - lies) is 90 cm en ik ben 1.90 lang.

Wie kan mij wat adviezen geven????

Alvast bedankt,

Arnold

• Judith

Ook ik denk aan de aanschaf van een Gazelle Playa. Ik vraag me ook af, of ik de verende versie met schijfremmen moet nemen, of de niet-verende versie met gewone handremmen.

Is verend = minder stabiel?

Kunnen schijfremmen bij warm-worden (in b.v. bergen) minder goed remmen?

Graag advies voor Arbnold en mij!

Alvast bedankt.

• Pino

Om de juiste maat te vinden is het echt nodig om een fiets (liefst langere tijd) uit te proberen. Voor een juiste passing is de bovenbuislengte belangrijker dan de hoogte (die is met de zadelpen vaak aan te passen). Ook de hoogte van de balhoofdbuis en afmetingen van een stuurpen zijn belangrijk.

Laat je door een goede fietsenzaak voorlichten, liefst 1 die wat meer merken heeft en ook wat sportievere modellen heeft.

De schijfremmen op de playa zien er leuk uit maar zijn zeker niet beter dan fatsoenlijke “V-brakes”.