keuze trekkingfiets

• jeffrie

Wij zijn op zoek naar een goede trekkingfiets en weten niet welke te kiezen. Iemand in een tijdschrift een vergelijkend productonderzoek zien staan of zo? De keuze gaat tussen de Batavus en de Koga Miyata fietsen.

• O F Wit

in de nieuwe nederlandse fiets staat precies de test die u nodig heeft. De Batavus staat er niet bij, maar dat lijkt me ook geen goede optie.

Succes

• O F Wit

ik bedoel de nieuwe uitgave van het Nederlandse blad “Fiets”

• Emmo

he hallo, ik zou gaan voor een koga: dit is namelijk de mercedes onder de fietsen

• MiketheBike

Precies, en daar betaal je ook teveel voor.

Koga is een goed en betrouwbaar merk, maar enkele Giant doen er niet veel voor onder.

Ciao

MiketheBike

• pientje

En er zijn nog veel meer goede merken fietsen. De meeste mensen gaan inderdaad voor een bekend merk en de prijs ligt vergeleken met dezelfde kwaliteit fiets veel hoger. Verder moet je niet alleen kijken naar hoe een fiets eruit ziet (wat overigens niet onbelangrijk is) maar ook wat voor onderdelen erop zitten. Want je kunt daar goed de mist mee ingaan. De kwaliteit van een complete fiets hangt niet zozeer af van het frame (zijn bijna allemaal van Aluminium) of de asseciores zoals bidonhouders etc) Volgens mij zijn de onderdelen (en dan bedoel ik schakeling, derailleurs, trapas etc) van cruciaal belang, die slijten het snelst. Je kunt inderdaad even in die “Fiets” kijken, daar stond inderdaad een vergelijkende test in. Daarnaast kun je ook nog langs je wielerspeciaalzaak gaan en je laten voorlichten over de mogelijkheden. Want er bestaan ook relatief onbekende merken voor veel minder geld die net zo goed zijn. Verder bestaat er ook de mogelijkheid om niet een complete fiets te kopen, maar een frame en dan naar keuze opbouwen met onderdelen. Dit is vaak goedkoper. Vraag er dus altijd naar