De vraag der vragen 2

• O F Wit

Nog een keer: wat maakt dat fietsen zo leuk is?

Graag reacties…

1) Is het omdat fietsen de mogelijkheid geeft afstand te nemen van ‘het dagelijkse’, zonder echt weg te gaan? is dat wat fietsen zo ontspannend maakt?

2) Is het omdat fietsen de mogelijkheid geeft op een vanzelfsprekende manier doelgericht te zijn? Voor de buitenwereld lijkt een fietser altijd een doel te hebben, hij gaat immers ergens heen, dat is al doel genoeg. Een fietser kan dus gerechtvaardigd doelloos zijn.

3) Is het omdat fietsen meer dan welke manier van voortbewegen een mens vrij en onafhankelijk maakt? Een fietser heeft volledige vrijheid over het kiezen van zijn weg, en daar komt nog bij dat hij onafhankelijk van elke hulpbron snel kan gaan.

4) Is het omdat fietsen de mogelijkheid geeft de omgeving intens te genieten?

• Judith

Volgens mij geef je zelf de antwoorden al. Het zal wel iets persoonlijks zijn.

In mijn geval vind ik het gewoon ontzettend “kicken” dat ik elke dag weer die 60km heen/terug naar mijn werk rijd. Dat vind ik gewoon een hele prestatie. Ik vind het een uitdaging om te zien hoe lang ik het volhou. Ook is het goed om te merken dat mijn conditie erop vooruit gaat.

Daarnaast is het ook heerlijk om gewoon echt je verstand op nul te kunnen zetten tijdens het fietsen (dat lukt me alleen tijdens het fietsen en dat ervaar ik als erg ontspannend).

Verder vind ik het fietsen op zich trouwens vrij saai (continu dezelfde beweging), maar wellicht moet ik wat meer varieren met de route, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door bovenstaande dingen.

• mudbiker

wat maakt fietsen leuk?ik weet het echt niet.ik vind het erug prettig om op de race of op de mtb een flink stuk te rijden,zelfs in de regen en met windkracht 6 tegen,ik denk dan maar straks heb ik weer wind mee en die regen ach onder de douce na afloop en dat maakt ook niets uit.en vaak het zelfde rondje rijden van 80km of het mtb rondje hier in het kotterbos, straks naar de fransen alpen en daar op de cols weet ik het weer waarom het fietsen zo mooi is,en daar heb ik die cols eigelijk niet voor nodig ook hier in de polder is het leuk het is gewoon mijn sport,iemand anders gaat voetballen of dammen en ik fiets.en het is maar goed dat niet iedereen er zo over denkt anders is het weer zo druk in het bos…….