Hallo Pino (Waar is Ienieminie gebleven?)
Hieronder een citaat uit je “eigen” verhaaltje (Sesamstraat gekeken?)
Op je bescherming van je hersens ga je toch niet bezuinigen?
De huidige helmen beschermen ook goed tegen kou en zon? Hier is ook zonnebrand voor hoor. Rare reden vanwege de zon om een helm op te zetten *D
Op de stadsfiets doe ik geen helm op en soms als ik helemaal alleen op de weg ga fietsen over fietspaden ook niet (lekker veilig, daar gebeuren juist de ongelukken; te weten brommers, oudere fietsers die geen rekening houden met snelle fietsers, kleine kinderen!!!. Anders heb ik hem altijd op, dus toch? :-)
Snelheid is niet bepalend voor het risco dat je loopt. Precies je kan soms beter met een hoge snelheid vallen en doorglijden dan hard tegen de vlakte vallen en groter letsel oplopen.
Voorbeeld van domme val met potentieel ernstige gevolgen: kleine kinderen rijden je wielen in, kinderwagens, bejaardenlooprekje? etc.
Voor iemand op een hybride/toerfiets ligt dat toch wat anders. Waarom, lopen die geen gevaar? Denk je nou echt dat iemand die op een hybride rijdt langzamer rijdt dan een gemiddelde fietser op een opoefiets. Jij moet nog een hoop leren. Ik kan begrijpen dat jij geen helm opzet omdat jij je hersens niet hoeft te beschermen. :-)
En misschien is dat onderscheid wel merkwaardig.
Voor de andere fietsers onder ons, doe wat je zelf goeddunkt.
Als je op een “snellere” fiets rijdt loop je potentiëel gevaar. Denk daarom aan je eigen veiligheid.
En Judith rijdt op een superfiets, dus raadt ik haar daarom wel een helm aan.
Later
MiketheBike