Fietsvervoer voor vakantie

• Sander Loeff

Wij denken erover om op fiets- en kampeervakantie (mountainbikes) te gaan. Een exacte bestemming hebben we nog niet gekozen, maar hoogstwaarschijnlijk wordt het midden- of zuid-Frankrijk. Nu is het lastig om de eigen fietsen mee te nemen wanneer je geen auto rijdt. Heeft iemand een tip / idee hoe het het makkelijkst is om met het openbaar vervoer (bus, trein, vliegtuig etc.) je fietsen (én jezelf daarbij!!) elders in Europa te krijgen, zonder dat je daarbij meteen afhankelijk bent van een georganiseerde groepstocht??

Bij voorbaat dank voor de reactie!

• mudbiker

er rijden elke zomer fietsbussen naar frankrijk.ik heb dit zelf ook een aantal keer gedaan en het werkt erg goed.je stapt smiddags op in bv amsterdam de fiets gaat in een grote aanhanger achter de bus en de bus rijd de hele nacht door zo dat je de volgende dag vroeg in frankrijk bent,je kan individuele reisen boeken bij zowel enroute of bij cycletours.ik ben met enroute 6 keer naar zuidfrankrijk geweest en met cycletours 1 keer,en het beviel prima.

kijk op www.enroute-fietsreisen.nl

of www.cycletours.nl

goede vakantie.

• pientje

Je kunt ook met de trein. In Frankrijk kun je met de fietsen op de autoslaapexpress. Zelf zit ik er ook over te denken om op die manier naar Frankrijk te gaan met de trekking-fietsen. Bij de grotere NS-kantoren (internationale afdeling) hebben ze uitgebreide folders over de autoslaapexpres en op de website van de ns is ook het een en ander te vinden. Overigens is op de startpagina van dit forum ook heeel veel info te verkrijgen over dit onderwerp

Marlien