welke fiets om met kinderen op te fietsen?

• Ilonka

Ik moet een nieuwe fiets kopen, maar heb nog een kind van 1 jaar, dus die moet nog wel even mee op mijn fiets in een zitje.

Ik wil graag een sportieve fiets, maar wel stevig genoeg om ee kind mee te nemen.

Van de ene fietsenmaker hoor ik je moet roestvrijstalen velgen, de ander zegt 't maakt niet uit.

Weet iemand het goede antwoord en een leuke fiets voor me?

• MiketheBike

Batavus schijnt een speciale fiets te hebben speciaal voor extra gewicht en ruimte voor een kind. Ik weet even niet precies om welk model het gaat.

Maar check het even op www.batavus.nl

PS Over de velgen zou ik me niet te druk maken, koop in ieder geval geen velgremmen met een stalen velg!! Dit komt de veiligheid absoluut niet ten goede!!!!!!

Suc6

MiketheBike

• MiketheBike

Batavus schijnt een speciale fiets te hebben speciaal voor extra gewicht en ruimte voor een kind. Ik weet even niet precies om welk model het gaat.

Maar check het even op www.batavus.nl

PS Over de velgen zou ik me niet te druk maken, koop in ieder geval geen velgremmen met een stalen velg!! Dit komt de veiligheid absoluut niet ten goede!!!!!!

Suc6

MiketheBike

Ik geloof dat het model Luca was. Suc

• Pino

Mocht je een zitje aan het stuur gaan bevestigen, let er op dat de stuurbocht van staal is, geen aluminium, en dat je voldoende ruimte overhoudt voor kind en/of benen. Probeer het goed uit in de winkel, evnetueel met paspop.

Een speciale fiets als Mike aanbeveelt klinkt goed.

Suc6