wat vraagjes

• karin

Hallo lezers,

Wij willen deze zomer met onze kinderen 1 en 3 op fietsvakantie door nederland. We zijn al elk weekend aan het “infietsen” om de kinderen te laten wennen aan het lang achter en voorop zitten.

Nu de vragen.

Heeft iemand nog tips, want dit word onze eerst fietsvakantie !

tussen mijn schouderbladen “slaapt” mijn huid en mijn spieren, Dat is een lastig gevoel en aan het einde van de dag doet het vaak echt zeer. Kan dit liggen aan de stand van mijn stuur, en moet hij juist hoger of lager staan.

We hebben gewone huis,tuin en keuken fietsen, Met kinderzitjes en buggy eraan en fietstassen. kunnen we aan onze fietsen nog (goedkoop) iets veranderen waardoor we nog confortabeler kunnen fietsen ??

groetjes Karin

• M. ten Haaf

Last van je schouder (of daar tussen in). Vaak heeft dat als oorzaak dat je het stuur te krampachtig vast houd. Of dat je te veel op je armen rust. Een andere oorzaak kan de breedte van het stuur zijn.

Wat te doen. Je kunt het stuur iets hoger zetten. Is het stuur veel breder dan je schouders neem dan eens kontact op met je fietsenmaker.

Maar een andere oplossing kan zijn om eens te proberen te fietsen zonder stuur. Klinkt misschien gek, maar dan krijg je misschien het gevoel dat het stuur ook zonder jou kan. En je dus minder erg het stuur wil vast houden.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.