routeplanner voor de fietser????

• mike

is er, en zo ja waar te vinden een routeplanner voor de fietser??

• Fietsen Eén Twee Drie

Toerisme Recreatie Holland (www.holland.com) heeft een routeplanner op basis van de LF-routes.

Op onze site vindt u volledig beschreven fietsroutes: www.fietsen.123.nl

• Frank

Ik vindt die planner niet goed. Veel beter is om het af te passen op de kaart. Als gewezen stuurman heb ik daar geen problemen mee, wil het weleens uitleggen.

Als je op de fietsideeenkaart kijkt kun je mijnsinziens vrijgoed inschatten hoe de route loopt (LF-route, andere staan er wel in maar dat is niet te doen.) Het bepalen van afstand is dan echt niet moeilijk meer.Die paar kilometer die je misrekent zijn niet al te erg, zo heb ik al wel ervaren. Overigens kun je via route.startpagina.nl veel planners nakijken en gebruiken.

Zoals tegen menigeen: Hou het op bewegwijzerde routes, wel zo veilig en handig. Weinig zoeken en je houdt goed zicht op het verkeer.

Over routes: De vele - meestbewegwijzerde- routes van VVV/ANWB zijn ook zeer handig en met de boekjes kun je ook snel de afstand bepalen.

TIP: die boekjes kun je bij de bibliotheek lenen en kopen is derhalve helemaal niet nodig.

Mail me als je nog vragen hebt over routes in Nederland.

Tot slot: Die routes van fietsen 123.nl zijn allemaal ongewegwijzerd. Heb ze daar wel eens over gemailed en ze zeiden dat ik wel gelijk had over veiligheid enzo. Ze doen het pouur uit hobby