Banden voor MTB van de HEMA?

• mc

Gisteren een lekke band met mijn MTB.. !@#$%

Nu heb ik gehoord dat de HEMA behoorlijk goede banden heeft en ook banden die neit makkelijk lek gaan. Weet iemand of ze ook MTB-banden hebben met een speciaal weg-loopvlak met een anti-lek-laag ??

Of weet iemand een ander goed type band met vlak loopvlak voor een MTB?

bedankt !

• Legion

Kerel, je wil banden kopen met een ‘glad’ loopvlak voor je mtb en jij gaat naar de hema toe?????

Kijk ik weet niet wat voor mtb je hebt en of je hem ook echt als dusdanig gebruikt (en dus niet als stadsfiets met een extreem hoog image gehalte:-)), maar als jij werkelijk je mountainbike sportief gebruikt moet je echt voor onderdelen en toebehoren bij je fietswinkel zijn. Kijk ff welke fietsenmaker zich het meest op sport richt bij jou in de buurt en bevorder je zelf tot vaste klant. Banden van de hema zijn zeer waarschijnlijk bedoeld voor mensen die nooit van de weg afkomen met hun mtb en alleen harder dan 40 km/h rijden met een hulpmotor.

Zelf heb ik een michelin wildgripper Jet gemonteerd, maar kijk gewoon rond bij de fietsenwinkel, er liggen vast meerdere types. Ik raad je trouwens af om een dergelijke band achter te monteren, hier is wat meer grip op het loopvlak wel fijn omdat hier ook meer kracht op komt te staan, voor is zijdelingsegrip essentieel.

Veel plezier en ik hoop dat je nog niet bij de hema bent geweest

———————————————————————————————————————–They call me legion, for we are many…