Ik zoek een hybride rond de ? 1000

• Tanja

Hi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe hybride fiets die ik op de weg maar ook off the road kan gebruiken en waar ik eventueel ook nog mee op vakantie zou kunnen (met tassen en zo). Liefst met vering en rond de ? 1000. Heeft iemand suggesties?

Tanja

• MiketheBike

Voor dat geld kan je wel een aardige fiets kopen, maar hier ligt de prijs wel hoger dan 1000 Euro.

Informeer eens voor mogelijkheden bij SNEL in Utrecht.

WWW.SNELFIETSEN.NL

Suc6

MiketheBike

PS Ik denk dat je voor dat geld suspension moet vergeten.

• Judith

De Gazelle Torrente heeft vering in de voorvork en in de zadelpen (EUR 938,- www.gazelle.nl, Gazelle noemt dit soort fietsen “cross-hybride”, ze hebben alle nokken om omgebouwd te worden tot toerfiets) of de Koga sport-hybride die ik heb gekocht (Koga Miyata Terra Liner Oval EUR 1215,- bevat ook alle nokken om omgebouwd te worden, geen vering; de Koga Terra Liner Alloy van EUR 1430,- heeft vering in de voorvork). Voor Koga Miyata: zie www.koga.com.

Een sport-hybride of cross-hybride is een kruising tussen een mountainbike en een toer- (Gazelle) of racefiets (Koga). Geschikt dus voor off the road werk, maar ook voor het wegwerk.

Over Gazelle wordt overigens kennelijk nogal wisselend gedacht (zie mijn eerdere vragen en de antwoorden erop). Laat je goed voorlichten door iemand die er verstand van heeft. Op deze site zijn ook veel enthousiastelingen die goed advies geven, vind ik.

• Judith

O ja, voor die EUR 1000,- koop je een KALE hybride!! Er zitten dan geen bagagedragers, spatborden, standaarden, verlichting etc op. Dat komt er qua prijs allemaal bij.

• Tanja

Heb een beetje zitten neuzen, en kom zelf met een Trek (is me erg goed bevallen) of Specialized. Ook kwam ik Gary Fisher tegen maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Ervaring daarmee?

Tanja