Racefiets tot ca. 2000 euro ?

• Aernout

Stel, je hebt ca 2000 euro ter beschikking om een racefiets te kopen…

Voor dat geld kom je toch al in een heel mooie klasse lijkt me.

WAT zouden jullie voor dat geld kopen?

• mudbiker

bijvoorbeeld frame Presto Cima met carbon vork 550

groep campa centaur 9speed 650

wielen Mavic Ksyrium elite 399

zadel moet je zelf maar uit kiezen 50 ?

pedalen look of time 80 ?

wat los spul zo als kabels stuur stuurnok en stuurlint 250

is wel een mooi fietsje

kijk op www.presto.nl

of op een andere fietsen zaak,voor 2000 euro kan je een kant en klare fiets kopen maar je kunt hem ook helemaal naar je eigen wensen samen stellen,daar geef ik wel de voorkeur aan,maar het is jou geld dus……………..

laat wel even weten wat het is geworden.

voor 2000 euro kom je wel even naar amsterdam of hebben ze in belgie geen goede wielerzaak

• Robin

Ik zou voor de Batavus Pro Alu SL gaan. Beste fiets van het jaar 2001 en ook dit jaar staat ie in de top 8 van het bekende Fiets Magazine (http://www.fiets.nl) tussen de veel duurdere topmerk fietsen.

Kwaliteit ligt zeer hoog, Time voorvork, 8.0 KG licht frame, Campagnolo Centaur (voorheen Daytona) en is een topper voor die prijsklasse. Andere merken liggen al snel 1000-2500 gld duurder voor deze fiets.

• Pino

Een rode.

• joury

Merida maakt leuke fietsjes met een goede prijs/kwaliteits verhouding, ze bouwen hun frames zelf waardoor de fietsen wat goedkoper worden dan merken die hun frames laten maken bij een bouwer. Het zelf samenstellen van een fiets is ook een idee maar koop dan het liefst een ‘echt’ merk en geen no label of een huismerk.

No label frames zijn leuk om een goed afgemonteerde en betaalbare racer te bouwen maar de frames zijn vrij zwaar. Een goed en licht frame als basis heb je langer plezier van omdat je deze later goed kunt ‘upgraden’.

Betaalbare en goede frames komen van bijvoorbeeld TREK en Merida (magnesium) maar ga ook meerdere winkels af om te vragen wat er zoal mogelijk is.

• MiketheBike

Wat dacht je van een Giant TCR licht, sterk, goedkoop in alle redelijkheid en de profs rijden er zelfs mee, zoals Igor van de Once ploeg in de TdF.

MiketheBike

• musclejan

TCR 1 toch???

Mooi afgemonteerd met Campagnola.

Mooi fietsje. Fietst erg lekker. Ik heb hem vandaag getest,

helaas heeft dit studentje er geen 2000 euro ervoor over.

• MiketheBike

Dan koop je het goedkopere model, en deze upgrade je later.

superveel zwaarder is het “budget” model niet tegenover de TCR1.

MiketheBike

• musclejan

Die budget fiets komt nog geeneens in mijn budget.

Mijn budget ligt tussen de 700 en maximaal(maar dan ook echt het uiterste maximum) 1000 Euro.

Ik zat zelf te denken aan de Giant OCR 1 of Gazelle Vuelta. Maar ik ga later

eerst naar de wielrenspeciaalzaak om te kijken naar een goed 2de hands frame met nieuw gemonteerde onderdelen.

Groeten

• Pino

De oorspronkelijke vraag was tot 2000 euro. Als je suggesties vraagt voor 1000 euro kun je waarschijnlijk beter een nieuw onderwerp beginnen voor de duidelijkheid.