---Altra---

• Dan

Wie kan mij vertellen hoe ik de fabrikant van de ALTRA fioetsen kan bereiken ?

• Harrie

Via jouw/een Altra-dealer.

Altra is een merk, gemaakt bij “een” fietsenfabrikant. Er is dus geen Altra fabriek.

• joury

Altra wordt gemaakt door Sparta in Apeldoorn, je kunt ze bereiken via hun webside of via een sparta dealer.

• pieter

Volgens mij kunnen Altra's overal wel gemaakt zijn, zowel bij gerenommeerde als bij B fabrieken. Altra is een handelsnaam. Er zijn goede en mindere te koop.

Vogens mij zijn ze dus niet allemaal bij Sparta gemakt, hoewel dat bij sommige modellen best wel zo kan zijn.

• joury

Altra word voor dit jaar bij sparta geproduceerd. Net als Cumberland van halfords die nu bij union gemaakt word kan dit inderdaad per jaar verschillen.

• pieter

Ik ben ook Altra's tegengekomen die duidelijk bij Batavus waren geproduceerd (aanduiding “city line” op de voorvork). Ik heb er echter ook gezien die waarschijnlijk waren gemaakt bij Pointer, en dat vind ik geen A merk, hoewel ze ook niet echt slecht zijn. Kortom: het kan vriezen of dooien met Altra.

Ik krijg de indruk dat de producent zou kunnen verschillen per model, en niet perse per bouwjaar.

• joury

Klopt…Sparta wordt voor een groot deel door/in samenwerking met Batavus geproduceerd. Kijk maar naar bijvoorbeeld de spatborden van de Sparta ‘sport’ modelen, hierop kan je op de neus duidelijk het batavus loge zien. Batavus,Koga en Sparta vallen onder de Accel-Groep.

nog een voorbeeld: De volgeveerde stadfiets van Sparta is het zelfde frame als die van Koga.

• joury

Pointer maakt inderdaad ook frames voor Accel…maar een groot deel komt nog steeds uit het oosten.

• Dan

Via jullie ben ik verder gekomen.

Altra wordt dus gemaakt onder verantwoordelijkheid van Sparta.

Bedankt voor de informatie !