fietsen in Cevennen en Ardeche en campings

• Erik Snoey

hallo,

weet iemand of het mogelijk is om in augustus te kunnen fietsen in Cevennen en/of Ardeche?

het gaat om dagtochten met 2 kinderen van 10 en 12 jaar oud en sportfietsen met derailleur

voor adressen van kleine, rustige campings houd ik me aanbevolen

bedankt,

Erik

• Harrie

Fietsen in Cevennen is behoorlijk pittig. Vanuit de Gorges is het behoorlijk lastig klimmen. Doe ik mijn vrouw met redelijk racefiets-ervaring niet aan. Samen blijven we daar dus op de hoogvlaktes en langs de rivieren. Is heuvelachtig genoeg.

De wegen zijn wat aan de drukke kant, zeker in Augustus omdat dan de Fransen zelf vakantie hebben.

Wel een aantal mooie, rustige (kleine) campings langs de Tarn. Prachtig camperen als je van eenvoud houdt.

• Judith

Voorbeeld van zo'n camping in de buurt van de Tarn (een riviertje) is de camping in Barre-des-Cevennes (ligt wel “de hoogte in”).

Verder redelijk langs de Route Nationale ligt een boerderijcamping bij een landhuis in Mont Brun, in de buurt van het plaatsje Sainte Enimie, waar overigens ook een heel leuke camping is (allemaal langs de rivier).

• Pino

http://www.guideweb.com/ardeche/camping/le-pastural/

Was begin juni heel rustig en sympathiek, basis voor MTB routes, een aanrader.

Augustus is in Frankrijk crisis, vanaf 24 augustus wordt het beter.

• Pino

Er is een hele map met routes verkrijgbaar bij de campingbaas. Op internet is veel te vinden: Google en Ardeche / velo geeft je al een hoop suggesties.

Succes!

• Harrie

Yeah………..

Gebied tussen Montbrun en St. Enimie is errug leuk. Van daar uit mooie tochten te maken. Camping zat, groot en klein. Kan wel vol zijn.

Vergeet niet eerst De Renner van Tim Krabbé te lezen !!!