Schuim voor fietsbanden

• William

Daar ik mijn lekke banden zat ben, ben ik aan het overwegen

om de volgende oplossing te gebruiken waar ik wel eens van

gehoord heb, namelijk de banden vol met speciaal schuim spuiten.

Dit schuim zou later hard worden zodat je geen lekke banden meer

kunt krijgen.

Mijn vraag is wie er eventueel ervaring met dit schuim heeft.

Zoja, werkt het goed, en waar is het verkrijgbaar? Welk merk is

eventueel het beste?

Graag u reactie naar mijn mailbox zenden als dit niet teveel

moeite is!

Bij voorbaat hartelijk dank voor de reacties,

Groeten,

William Meyer

• MiketheBike

Absoluut niet doen, er waren van die Slime oplossingen en als je dan weer eens lek rijdt heb je die smurrie overal zitten.

Verhardt schuim is niet fijn rijden. plus je moet later alsnog je band vervangen

en dat is het demonteren een crime.

Gewoon een reserve bandje mee en bandenlichters van kunstof en een pompje.

That's it.

Suc6

MiketheBike

• mudbiker

ik heb hier nog van die massieve race banden staan die gaan echt niet lek maar het is wel wat zwaarder trappen dan gewone,je kan ze zo van me krijgen.en er zijn erg goede banden te koop waar een breker laag in zit van kevlar,ik heb deze ook op me race fiets,nu een jaar en nog nooit lek gereden,en ook kei hard oppompen helpt wel, 8 atm of meer

• legion

Misschien is het een beetje kort door de bocht om meteen naar een busje met schuim te grijpen als je je lekke banden zat bent. Er zijn afhankelijk van de situatie nog een hele serie andere oplossingen; Probeer andere buitenbanden!, banden met stevigere wangen en meer TPI= threads per inch, grotere dichtheid dus. Je kan de wereld van de tubeless gaan verkennen, voor alle duidelijkheidm, dit zijn banden zonder binnenband, hiervoor heb je wel andere wielen en banden nodig. Mocht je met deze tubeless alsnog lekrijden dan kan je een er gewoon een binnenbandje in gooien en je kan weer verder, (thuis wel de binnenband eruit en het lek dichten). En is het misschien rijdt je met een te lage druk in de banden, persoonlijk laat ik de druk meestal ergens rond 3 bar schommelen afhankelijk van het terrein (MTB). Last but not least check je velglint ff, als die naar de knoppen is is dat ook niet puur genieten voor je binnenband.

———————————————————————————————————-

They call me legion, for we are many