Beste Fietsers,
Wie kan mij uitleggen waar het verschil zit als een groep, van wat voor een merk dan ook, 300 euro of 1000 euro kost.
m.vr.gr.
Michel
Kwaliteit?
lagering, gebruikte materialen van plastic of hoogwaardig alu of zelfs titanium.
Kortom een hoop verschil en dat moet je zelf kunnen waarderen cq respecteren.
Niet iedereen is bij machte om een dure groep te kunnen kopen of het er voor willen uitgeven daarvoor. En gelukkig maar!
Anders waren er weinig verschillen in fietsland.
Kijk een wiel is een wiel, naaf een naaf. Maar hoe lang het mee gaat, en je onderhoudt hiervan is een HEEL belangrijke factor. Want zelfs de dure groep kun je verwaarlozen en is de soep draaien.
Ciao
Als je goed wilt fietsen kun je niet besparen op de aandrijflijn, dwz crankstel cassette, ketting, naven, pedalen en derailleur. Evt kunnen de remmen wel iets minder, remmen doen ze vast wel.
Waarom dacht je dat de LADA niet meer wordt verkocht, ondanks de zeer lage kiloprijs? Kwestie van vuile handen.
Als het allemaal goed is gesmeerd zal er iets 1% verschil tussen zitten denk ik, maar voor de levensduur is het verschil wel belangrijk. Het is natuurlijk ook afhankelijk of je het geld er voor wilt uitgeven plus hoeveel je rijdt.
Verder kun je bezuinigen, maar verstandig is dit niet.
Ik zou het op de remmen niet doen en op de wielen cq naven niet.
De rest kan je natuurlijk altijd makkelijker vervangen zoals de derailleurs.
Maar dit is weer belangrijk voor de overbrenging en schakeling. Want er is niks vervelender dan slecht op en afschakelen.
Vaak is een gehele dure groep wel lichter, maar dit verschilt per onderdeel.
Voorbeeld, remmen van een 105 groep zijn lichter dan de Dura Ace uitvoering. Maar de remkracht en het gevoel daarin verschillen wel.
Suc6
MiketheBike
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?