voorbagagedrager

• Esther

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe fiets (Gazelle Impuls) met voor een mechanische schijfrem. Zaterdag ga ik voor 2 weken op fietsvakantie, maar door de schijfrem kan er voor geen bagagedrager op mijn fiets. Errug vervelend dus.

Ik ben al bij een aantal fietsenwinkels geweest, maar niemand heeft er een oplossing voor.

Wie kan mij helpen? Haast is geboden aangezien ik zaterdagmorgen vertrek.

• Jan

Een stuurtas zou misschien ook wel een idee kunnen zijn. In sommigen kan best veel. Ik weet niet of dit helpt, maar dit was het eerste wat er in mij opkwam.

groeten Jan.

• MiketheBike

Kijk eens bij www.tubus.nl

Zij maken volgens mij dit soort dragers.

Suc6

MiketheBike

PS en een fijne vakantie!

• Esther

Dit was ook mijn eerste gedachte.

• Harrie

Volgens mij bestaat er wel een soort adapter, waarmee je een verende vork van een low rider voorziet.

Dan nog met een bochtje om je schijfrem heen. Fabrikanten van fietsen en spatborden worstelen met hetzelfde probleem en maken een knikje in de pootjes.

Misschien nog het handigst om voor de gelegenheid een V-brake te monteren (lenen of een goedkoop modelletje aanschaffen).

Hoe dan ook: het moet kunnen met je schijfrem. Zie:

http://www.giant-bicycles.com/nl/030.000.000/030.000.000.asp?lYear=2002&bikesection=8778&range=56&model=9804

• MiketheBike

Voor de Tubus dragers gegadigden, hier wat info over het model Swing (103.50 Euro), geschikt voor bijna alle verende voorvorken.

Swing voordrager voor telescoopvorken

Gewicht ca 750 gram (incl adapter), belastbaar tot 15kg

Een bagagedrager aan een willekeurige geveerde voorvork bevestigen was tot nu toe een probleem. De Tubus Swing lost het probleem op met een beugel die aan practisch iedere vorkkroon kan worden geklemd. Een trekstang naar het balhoofd maakt het geheel stabiel.

Geschikt voor grote tassen

bagage veert mee, dus minder slijtage, geklapper of herrie

volledig stalen constructie

Sterke 14 mm cro-mo hoofdbuis, tashaken klemmen op standaard 10 mm buis

verkrijgbaar in zilver metallic of zwarte poedercoat

Onderkant van de tassen hangt hoog genoeg om niet in karresporen of achter stoepranden te blijven haken

Korte afstand van tassen tot draaias voor licht sturen

Approved by leading suppliers of forks

Dit is een detail van de adapterbeugel die de aanpassing naar de verschillende vorkkronen voor zijn rekening neemt. Deze beugel past op verreweg de meeste vorkkronen, en belemmert de veerweg niet.

• Esther

Yes! Bedankt voor de tip!

Na enig zoek, mail en bel-werk ben ik erachter gekomen dat het past, alleen zijn ze (ze = Tubus Swing) erg beperkt verkrijgbaar.

Ik ga er vrijdag één op halen in Hilversum (ik woon in Apeldoorn, kun je nagaan). Na de vakantie zal ik laten weten of 'ie bevalt.

• MiketheBike

De verhalen die ik gehoord heb zijn louter en enkel positief.

Tubus maakt een van de beste, zo niet best doordachte dragers.

Fijne fiets vakantie en laat nog eens wat van je horen evt op mijn email.

Alvast bedankt

MiketheBike