Wat kan ik ervoor krijgen

• Jan

Goeiendag,

Ik heb een gazelle Champion Mondial (blauw-wit frame) en wil deze misschien

verkopen. Wat zou ik ervoor kunnen krijgen.

De leeftijd van de fiets weet ik niet, maar ik heb hem 4 jaar geleden 2de hands

gekocht. Het is een ex-wedstrijdfiets.

Het is volledig afgemonteerd met shimano 600 onderdelen(versnellingen nog te regelen op de onderbuis). Framemaat 54. Er zitten kleine beschadigingen op het frame, maar geen roest of dergelijke. Alles is in zeer goede conditie en het fietst lekker.

Wat zou ik voor deze fiets kunnen krijgen?

Oh ja, weet iemand misschien hoe oud deze fiets is?

Mvrgr. Jan

• Harrie

Zul je niet al te veel voor krijgen, maar ik ken de staat van frame en onderdelen niet. In ieder geval is van de meeste onderdelen de houdsbaarheidsdatum verstreken.

Gokje: tussen 150 en 500 Euro.

Maar: het wordt langzamerhand een retro-fiets, collectors-item (ookal zijn er nog heel wat champion mondials).

Je zult dus moeten kiezen: nu verkopen en op de koop toe nemen dat je fiets als “ouderwets” dus goedkoop wordt beschouwd.

Of hem nog wat meer vertroetelen en hem zou authentiek mogelijk laten/maken.

Toevallig een week ofzo geleden aan de orde geweest op prikbord van wielrennen.startpagina.nl

• Jan

Dank je alvast voor je tip van wielrennen.startpagina.nl

Ik heb de conversatie gelezen…

Nog even wat meer informatie

Mijn framenummer is : 3310182

Echte Gazelle Handwerk

Ook die stickers van “Guaranteed Built With Reynolds, England 531”

Ik heb er niks van campagnola erop zitten alleen waar het wil achter aan het

frame vastzit, staat Campagnola.

Het gewicht van de fiets is ca. 10,5 kg.

voor de rest: Mavic MA2 velgen met Vittoria Roma22 banden

Remgrepen zijn van Exage(motion)

• Harrie

Die informatie biedt helaas niet veel nieuws.

Inderdaad, alle Champion Mondials hebben Campagnolo padden (waar je de wielen in klemt).

Aan het framenummer kun je niet zien wat het bouwjaar is; dat zit niet in de cijfertjes verwerkt. Wellicht in de database van Gazelle. Doet ook eigenlijk niet ter zake. Misschien is aan de hand van foto's (lakwerk, belettering) het een en ander te zeggen over bouwjaar.